داکتر عبدالله: افغانستان قهرمان مبارزه با فساد ندارد

گزارشگر:هارون مجیدی/ سه شنبه 16 سنبله 1395 - ۱۵ سنبله ۱۳۹۵

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که تفکیک فاسدین به خوب و بد، کاری از پیش نمی‌برد.
آقای عبدالله که دیروز (دوشنبه، ۱۵ شهریور) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، مبارزه با فساد را رسالت همه شهروندان دانسته گفت، در افغانستان قهرمان مبارزه با فساد وجود ندارد.
mandegar-3فساد اداری یکی از مشکلات اساسی حکومت افغانستان خوانده می‌شود که جامعۀ جهانی همواره از موجودیت آن در رده‌های مختلف حکومت وحدت ملی انتقاد کرده اند. با آنکه یکی از شعارهای درشت مسوولان حکومت وحدت ملی در زمان پیکارهای انتخاباتی و بعد از آن مبارزه با فساد بود، اما تا هنوز این حکومت بی‌هیچ دست‌آوردی تلاش دارد تا نهادها همسو برای مبارزه با فساد را ایجاد کند.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که مبارزه با فساد نباید رنگ سیاسی به خود بگیرد، بلکه باید در این راستا صادقانه عمل شود.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تأکید کرد: در مبارزه با فساد اداری درصف اول قرار دارم و اجازه نمی دهم که کسی یک قدم از این مسیر منحرف شود.
آقای عبدالله افزود: کسانی که در فساد اداری دخیل اند باید ناآرام و منتظر باشند که به کیفر می‌رسند.
آقای عبدالله به مردم اطمینان می‌دهد که توقعات آنان برآورده و مشکلات سیاسی پشت از میان برداشته خواهد شد.
داکتر عبدالله خاطر نشان کرد: “از بین بردن فساد و آوردن اصلاحات خواسته مردم افغانستان است و به همین دلیل به من رای داده اند. اما بدانید هرچند کوتاهی وجود دارد و مشکلات زیاد است، اما اصلاحات در عرصه‌های مختلف جریان دارد”.
به گفتۀ رییس اجرایی: ما همواره و در هر شرایطی در کنار مردم خواهیم بود، زیرا این مردم بودند که حکومت وحدت ملی را بوجود آوردند.
حکومت وحدت ملی برای پنج‌سال است
رییس اجرایی حکومت وحدت در ادامۀ سخنانش در نشست دیروز شورای وزیران با اشاره به مشکلات موجود در افغانستان گفت که مشکلات در کشور زیاد است، اما تعهد داریم که افغانستان را در مسیری درست قرار دهیم که مردم ما حداقل در آینده به رفاه و آسایش برسند.
او سلامت و رضایت مردم را یک اصل دانسته، گفت: “تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم کرده‌ام و تلاش داریم که تشویش مردم را از لحاظ مشکلات بوجود آمده سیاسی نیز کم کنیم.”
آقای عبدالله با بیان این که اگر آنچه در توافق‌نامه سیاسی آمده بود، عملی می‌شد و کار بر اساس آن پیش می‌رفت، امروز شاهد این همه مشکلات نبودیم، گفت: “اجازه نخواهیم داد که افراد فرصت طلب از این فضا سوء استفاده کند. حکومت وحدت ملی برخواسته از آرای مردم است و تا پایان عمر به تعهدات خود نسبت به مردم پای بند خواهد بود.”
رییس اجرایی بدون اینکه از گروه‌های خاصی نام ببرد می‌گوید: گروه هایی بودند که می خواستند با سر و صدا اصل مشروعیت حکومت وحدت ملی را زیر سوال ببرند، اما این فرصت را پیدا نخواهند کرد و این حکومت براساس قانون و توافق‌نامۀ سیاسی به کارخود ادامه خواهد داد.
داکتر عبدالله افزود: با وجود مشکلات فراوان ، امروز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است و اگر کار به همین منوال پیش برود یقیناً اطمینان مردم حاصل خواهد شد.
رییس اجرایی کشور در مورد حکومت وحدت ملی گفت که این حکومت در شرایط خاص به میان آمد و تمثیل رای تمام مردم افغانستان به صندوق ریخته شده است. این دوره طبعاً دوره پنج‌ساله است.
آقای عبدالله افزود که در این میان، ما در تعهدات دو ساله خود کوتاه آمدیم و باید برای مردم توضیح داده بتوانیم چرا این کوتاهی‌ها را داشته‌ایم. اما سه سال آینده، سه سالی است که افغانستان تهداب اصلی‌اش شکل می‌گیرد.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با اشاره به برگزاری نشست بروکسل برای ادامۀ کمک به مردم افغانستان گفت: درخواست عمده جامعه جهانی این است که شما در آوردن اصلاحات تلاش کنید تا کمک‌های ما نیز ادامه پیدا کند، بنابراین مردم افغانستان با اتحاد و همگرایی باید این مسیر را طی کند و توجه جامعه جهانی را جلب کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.