واکنش‌ هم‌حزبی‌های ترامپ به سخنان مبتذل او درباره زنان/ کلینتون: وحشتناک است!

گزارشگر:یک شنبه 18 میزان 1395 - ۱۷ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3در پی انتشار سخنان توهین‌آمیز و مبتذل ترامپ علیه زنان که با اعتراض بسیاری از جمهوری‌خواهان مواجه شده، برخی از آنها از او فاصله گرفتند. رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز برنامه مشترک خود با ترامپ در ویسکانسین را لغو کرد.
به نوشته روزنامه گاردین، پل راین، رییس مجلس نمایندگان امریکا قرار بود روز شنبه در برنامه جمهوری‌خواهان در ایالت ویسکانسین شرکت کند و ترامپ نیز دعوت داشت اما او پس از شنیدن سخنان مبتذل ترامپ نظرش عوض شد. پل راین جمعه شب با انتشار بیانیه‌یی گفت:‌ از آنچه که امروز شنیدم، مشمئز شدم. باید از زنان دفاع کرد و به آنها احترام گذاشت نه اینکه آنها را به صورت مادی تصور کنیم. امیدوارم که آقای ترامپ با جدیتی که در خور این مساله است با آن رفتار کند و با جدیت تلاش کند که به کشور نشان دهد که احترام زیادی برای زنان قائل است؛ نه آنگونه که در کلیپ او آمده است.
اشاره پل راین به افشای سخنان سال ۲۰۰۵ ترامپ است. ترامپ که در حال مصاحبه با بیلی بوش، برادرزاده جورج بوش، رییس‌جمهوری سابق امریکا بوده، از روشن ماندن میکروفون خود اطلاعی نداشت و سخنان وقیحانه علیه زنان و آزار جنسی آنها به زبان آورد.
در واکنش به این رسوایی،‌ جیسون جاوتز، رییس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که به ترامپ رای نمی‌دهد. این عضو جمهوری‌خواه کنگره از ایالت یوتا و نیز فرماندار این ایالت گفته‌اند که از حمایت از ترامپ دست می‌کشند. جیسون جاوتز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که اگر همچنان به حمایت از ترامپ ادامه دهد، نباید دیگر با همسر و دختر ۱۵ ساله‌اش روبرو شود. گرچه ترامپ عذرخواهی دست و پا شکسته‌یی کرده است اما به گفته این مقام، ترامپ به صورت مناسبی عذرخواهی نکرده است.
ترامپ جمعه شب در پیامی توئیتری نوشت: «هر کس مرا می‌شناسد می‌داند که این سخنان نشانگر کسی که من هستم، نیست. من این حرف‌ها را زدم. اشتباه کردم. معذرت می‌خواهم. من هرگز نگفتم یک آدم ایده‌آل هستم و به چیزی که نیستم هم وانمود نکردم. چیزهایی گفتم و کارهایی کردم و الان متاسفم. آن حرف‌هایی که متعلق به یک دهه پیش بودند هم شامل همین حرف‌هاست. اگر کسی را رنجاندم، عذرخواهی می‌کنم!»
علاوه بر این، برخی جمهوری‌خواهان از جمله مایک کافمن، از اعضای کنگره از ایالت کلورادو خواسته‌اند تا نامزدی ترامپ از طرف حزب جمهوری‌خواه لغو شود. او تاکید کرد: برای صلاح کشور و دادن فرصتی به جمهوری‌خواهان برای شکست هیلاری کلینتون، ترامپ باید کناره‌گیری کند.
بیلی بوش هم که اکنون مجری شبکه ان‌بی‌سی است، با صدور بیانیه‌یی گفت که از آنچه ۱۱ سال پیش رخ داده، شدیداً “شرمگین و خجالت‌زده” است؛ زمانی که او “جوانتر و خام‌تر” بوده و واکنشش به سخنان ترامپ “احمقانه” بوده است.
از دیگر شخصیت‌های سرشناس جمهوری‌خواه که به سخنان ترامپ حمله کردند، می‌توان به تد کروز، مارک روبیو و جان مک‌کین اشاره کرد. تدر کروز از دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه بود که در رقابت درون حزبی شکست را پذیرفت. او که ترامپ را تایید کرده بود، گفت: این اظهارات مشمئز کننده و کاملا نامناست است و قطعا هیچ بهانه‌ای برای آن پذیرفتنی نیست.
گرچه جان مک‌کین به سخنان ترامپ اعتراض کرد اما از حمایت از او دست نکشید. او در بیانیه‌ کوتاهی گفت: او به تنهایی مسوول اعمالش است و به تنهایی هم باید با تبعات کارش مواجه شود.
هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌های امریکا هم در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در توئیتر گفت:‌ این وحشتناک است. نمی‌توانیم اجازه دهیم این مرد رییس‌جمهور شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.