اشرف غنی: یک قطره آب افغانستان یک قطره تیل همسایه‎ها می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 11 عقرب 1394 - ۱۰ عقرب ۱۳۹۴

رییس جمهور غنی با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در کشور گفت که افغانستان یک ملت واحد و غیرقابل تجزیه است اما تلاش همۀ ما برای ایجاد صلح در کشور بسیار ضروری است.
رییس جمهور افغانستان دیروز در پنجمین نشست ملی مشورتی شوراهای توسعه روستایی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به اینکه تمام mandegar-3وزارت‌خانه‌ها برنامه همبستگی ملی را در دستور کار خود قرار می‌دهند، افزود: هدف ما ارایه خدمات همسان در تمام روستاها به مدت ۴ سال است که ۱۰ ولایت محروم در اولویت قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد که این برنامه مفید و موثر بوده و موجب تحول سریع و همه جانبه می‌شود اما امکانات ما برای عملی کردن همه جانبه آن محدود است.
رییس جمهور غنی گفت: همبستگی ملی و روستایی به برنامه همبستگی شهری تبدیل می‌شود.
اشرف‌غنی اظهارداشت: افغانستان دارای منابع آبی فراوانی است که نبود برنامه مناسب، این کشور را از بهره‌برداری از این منابع ناکام گذاشته است.
وی بیان کرد: صلح و ثبات افغانستان بدون ثبات در روستاهای این کشور امکان پذیر نیست.
اشرف غنی گفت: هر فردی که در مقابل حکومت سلاح بر میدارد، آنان را از قریه های تان بیرون کنید، زیرا آنان مردم و اطفال را می کشند، مساجد را شهید میسازند و مکاتب را می سوزانند، آنان در حقیقت گمراه اند.
محمد اشرف غنی با اشاره به ارزش آب گفت که تا ده سال آینده ارزش هر قطره آب افغانستان برابر به یک قطره تیل کشور های همسایه خواهد بود.
رییس جمهور غنی گفت که افغانستان باید به یک کشور صادرکننده مبدل گردد و به همین جهت باید از چشمه تا کشتزار از ضایعات ۴۵ فیصد آب جلوگیری شود و در سال‌های آینده زمین‌های زراعتی زیادی در کشور تحت آبیاری قرار گیرد.
رییس جمهور کشور در زمینه جلوگیری از منازعات آب و غصب زمین به مسوولین وزارت زراعت هدایت داد که مشترکأ با شوراهای انکشافی، این مشکل را بصورت دقیق تشخیص نموده تا به منظور استفاده درست از این منابع اقدامات صورت گیرد.
رییس جمهور غنی در خصوص کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر گفت که حکومت با امکانات دست داشته در بخش بازسازی زیر بناها، خانه های تخریب شده، مساجد و مکاتب کمک خواهد کرد.
رییس جمهور خاطر نشان کرد که خواسته‌های مردم افغانستان مشروع و همه جانبه است اما امکانات ما محدود میباشد، پس باید از امکانات موجود استفاده مؤثر صورت گیرد.
رییس جمهور کشور گفت که قریه، ولسوالی، شهرداری و ولایت بنیاد‌های ثبات افغانستان میباشند، این پنج ستون باید هماهنگ و همگام شوند. وی افزود که صلح و ثبات نیاز افغانستان است و ثبات افغانستان بدون ثبات قریه ها نا ممکن است.
رییس جمهور غنی اشتراک گسترده زنان در تمام عرصه‌ها در افغانستان را برای یک آینده روشن مهم دانسته، گفت که آنان مطابق ارزش های دینی و ملی در کنار برادران خویش سهم شانرا ادا می نمایند.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز در این نشست گفت که برنامه توسعه روستاها در افغانستان یکی ازموفق ترین برنامه‌های اجرا شده در این کشور است.
وی افزود: برنامه توسعه روستاها یکی از برنامه هایی است که در آن اتحاد، همبستگی و حضور مردم تحسین برانگیز است.

اشتراک گذاري با دوستان :