برپایی نمایشگاه عکس سیاه و سفید سیاسی در هرات

- ۲۸ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3نمایشگاه عکس‌های سیاسی، اجتماعی، زیر نام «سیاه و سفید» در هرات گشایش یافت.
در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ قطعه عکس به نمایش گذاشته شد که تمامی این آثار وضعیت کنونی کشور و به ویژه هرات را بیان می کند.
فیروز مشعوف، عکاس خبری و برگزارکنندۀ این نمایشگاه می گوید: عکس‌هایی که در این در این نمایشگاه رونمایی شده، جریان ۸ ماه سپری شده در انتخابات و وضعیت مردم کشور را نشان می‌دهد.
به گفتۀ او، این تصاویر، در جریان بر پایی انتخابات کشور تهیه شده که در آن واقعیت زندگی تمامی اقشار جامعه به نمایش گذاشته شده است.
او تاکید می‌کند که این آثار نشان می‌دهد که هنوز زندگی مردم افغانستان سیاه و سفید است و با وجود اینکه رهبران سیاسی به مردم وعده های زیادی را داده اند؛ این قشر هنوز هم انتظار رنگی شدن روزگارشان را دارند.
به بیان وی؛ این نمایشگاه برای یک هفته بر روی بازدید کننده گان، باز خواهد بود.
در همین حال؛ شماری از بازدید کنندگان این نمایشگاه می گویند: حقیقت تلخ ماه های گذشته و جریانات انتخابات طولانی کشور را در این نمایشگاه دیده اند.
به باور آنها، برپایی این گونه نمایشگاه ها، برای تغییرات کشور و بیداری مردان سیاست افغانستان، مفید است.
به گفته ی این بازدید کنندگان، مردم با آنکه در شرایط بدی بسر می برند؛ اما امید برای زندگی با ثبات را در آثار این نمایشگاه می بینند.
با این وجود، آقای مشعوف می افزاید که بی توجهی مسوولان، انگیزۀ ادامۀ کار و بر پایی چنین همایش ها را از او می گیرد.
او تصریح می کند که برای برگزاری این نمایشگاه، مشکلات زیادی داشته و آنطور که شایسته بود، مقامات مسوول با او همکاری نکرده اند.
این اولین نمایشگاه عکس سیاسی است که توسط یک عکاس خبرنگار در هرات، در سال جاری بر پا شده است.
قبل از این، تمامی نمایشگاه های عکس هرات، جنبه ی اجتماعی و هنری را داشته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.