معاون نخست‌ ریاست جمهوری: به رییس‌جمهور پشتون خوب و لوگری خوب‌تر است!

گزارشگر:سه شنبه 4 عقرب 1395 - ۰۳ عقرب ۱۳۹۵

جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست‌جمهوری، رهبران حکومت وحدت ملی را به ناکاره‌گی و قوم‌گرایی متهم کرد.
او دیروز در یک نشست خبری در جوزجان، اشرف‌غنی رییس‌جمهوری کشور را متهم به قوم‌گرایی کرد. آقای دوستم گفت که برای رییس‌جمهور کسی که پشتو حرف بزند، خوب است، اگر از لوگر باشد، عزیزتر است. او همچنان داکتر عبدالله را به ناکاره‌گی متهم کرد و گفت او دیگر بین مردم جایگاه ندارد.
mandegar-3جنرال دوستم گفت که هدف از رفتتش به جبهات جنگ در شمال، مورال دادن به نیروهای امنیتی است؛ نه مسلح‌سازی ترک‌تباران و ایستادشدن در برابر دولت؛ چیزی‌که در حکومت داکتر نجیب انجام دادم.
او گفت: “کوشش نکنید ترکتباران افغانستان را توسط دشمن سرکوب کنید… دوسال بعد دوباره انتخابات شروع می‌شود، باز به مردم چه جواب دارید …..”
نتقاد شدید جنرال دوستم از رییس جمهور غنی در حالی صورت می گیرد که احمد ضیا مسعود نماینده فوق‌العاده رییس جمهوری در امور حکومتداری خوب نیز حکومت را به قوم‌گرایی متهم ساخت.
عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بعد از ۱۰ روز اقامت در ولایت فاریاب و جنگ علیه طالبان در ولسوالی غورماچ ، خط مقدم جنگ علیه طالبان را ترک کرده است.
گفته می‌شود که معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از همکاری نکردن فرماندهان محلی و مسوولان امنیتی در شمال و نیز نرسیدن امکانات نظامی برای او، جبهه جنگ در فاریاب را ترک کرده است.
یک نماینده مردم فاریاب در مجلس می‌گوید که جنرال دوستم پس از شکست طالبان از ولسوالی غورماچ به جوزجان برگشته است.
رنگینه کارگر نماینده مردم فاریاب در مجلس در مصاحبه با روزنامه ماندگار می‌گوید که مسوولیت معاون اول ریاست جمهوری رفتن به خط مقدم جبهه نیست؛ اما بنابر لزوم‌دید خودشان به ولایت فاریاب رفته بود و با گرفتن دوباره ولسوالی غورماچ از طالبان به جوزجان برگشته است.
بانو کارگر افزود: ولایت فاریاب از ولایات کلیدی در شمال است که با سقوط آن ولایات شمالی تحت تهدید قرار می‌گیرند.
به گفته او، جنرال دوستم را رییس‌جمهور اجازه رفتن به ولایت کندز نداده بود؛ اما معاون اول ریاست جمهوری به ولایت فاریاب رفت.
این عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید: جنگ در شمال یک پروژه‌ ا‌ست. ما بارها در مجلس این موضوع را یاد کردیم؛ اما دولت توجه نکرد. افرادی‌که غفلت وظیفه‌یی کرده بودند دوباره در سمت‌های‌شان گماشته شدند که باعث سقوط دوباره کندز و ولسوالی‌های فاریاب شد.
به گفته او، کسانی‌که در پشت پروژه انتقال جنگ به شمال دست دارند برای همه روشن است.

اشتراک گذاري با دوستان :