وزیر احیا و انکشاف دهات ۲۳ قرارداد انکشافی را با شرکت‌های خصوصی امضا کرد

گزارشگر:یک شنبه 9 عقرب 1395 - ۰۸ عقرب ۱۳۹۵

نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات، روز شنبه ۸ عقرب در حضور رسانه‌ها ۲۳ قرارداد پروژه انکشافی را به ارزش ۵۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی با شماری از شرکت‌های خصوصی به امضا رساند.
آقای درانی که در نشست خبری در این زمینه صحبت می‌کرد، گفت که این از مجموع این پروژه‌ها ۳ پروژه‌ی آن در زمینه آب‌رسانی و ۲۰ پروژه‌ی دیگر آن mandegar-3در بخش‌های سرک‌سازی و پروژه‌های حفظ و مراقبت، عملی می‌شود.
به گفتته آقای درانی، این پروژه‌های در ۱۳ ولایت مختلف کشور اجرا و عملی می‌شود.
ولایت‌های که این پروژه‌ها قرار است، تطبیق شوند، عبارت‌اند از ولایت بغلان، بدخشان، فراه، بامیان، لوگر، سمنگان، پنجشیر، غور، تخار، دایکندی، پکتیار و نورستان.
وزیر احیا و انکشاف دهات گفت که با تطبیق این پروژه‌ها تعداد ۱۰۲ هزار و ۶۹۹ خانواده روستایی از آن مستفید می‌شود.
آقای درانی در این نشست خبری در مورد بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات معلومات ارایه کرده و گفت که ۷۰ درصد بودجه این وزارت شامل سیستم وزارت مالیه کشور شده و بخش باقی‌مانده‌ی آن زیر اکنون در حال طی مراحل است که در سیستم وزارت مالیه درج شود.
وزیر احیا و انکشاف دهات در مورد افزایش عواید این وزارت گفت که در یک سال اخیر، میزان عاید وزارت احیا و انکشاف دهات از ۹ میلیون به ۴۵ میلیون افزایش یافته است.
آقای درانی علت افزایش این عواید را شفافیت در قراردادها و نیز جریمه‌هایی دانست که در قراردادها عملی نمی‌شوند.
آقای درانی در بخش دیگر سخنان خود در این نشست در مورد آغاز برنامه میثاق شهروندی گفت که این برنامه قرار است در ماه حمل سال آینده خورشیدی به فعالیت آغاز کند.
به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، مراحل مقدماتی کار برنامه میثاق شهروندی که استخدام کارمند در روستاها و دیگر کارهای ابتدایی آن می‌باشد، در حال حاضر جریان دارد که تا اخیر امسال این مراحل تکمیل می‌شود.
برنامه میثاق شهروندی، در اوایل ماه میزان امسال رسما به فعالیت آغاز کرد.
به گفته مسوولان، برنامه میثاف شهروندی اولین برنامه بین‌الوزراتی است در شهرها و روستاها اجرا می‌شود و این برنامه جایگزین برنامه همبستگی ملی که از سال ۲۰۰۳ به این‌سو از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات عملی می‌شد، شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.