وزارت داخله با رد گزارش سیگار: تلفات نیروهای امنیتی افزایش نیافته است

گزارشگر:سه شنبه 11 عقرب 1395 - ۱۰ عقرب ۱۳۹۵

دفتر بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارشش از افزایش تلفات نیروهای امنیتی در نبرد با شورشیان خبر می‌دهد. در این گزارش آمده است که آمار تلفات نیروهای امنیتی در سال گذشته ۵ هزار کشته و ۱۵ هزار زخمی بوده، اما این آمار در سال جاری به ۵۵۲۳ کشته mandegar-3و ۹۶۶۵ زخمی رسیده است.
اما صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید، با درنظرداشت شدت حملات گروه‌های مخالف مسلح دولت میزان تلفات نیروهای امنیتی در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل‌ملاحظه‌یی نداشته است.
به گفتۀ آقای صدیقی، بیشتر تلفات را نیروهای امنیتی در نبرد با گروه‌های مخالف مسلح دولت متحمل می‌شوند و نیروهای امنیتی همواره به هدف دفاع از کشور و مبارزه با هراس‌افگنان آماده اند. او می‌گوید، رهبری وزارت داخله تلاش‌ها به هدف جابه‌جایی افراد مسلکی و پُرکار را در رهبری نیروهای امنیتی آغاز کرده و از اتخاذ تدابیری که سبب کاهش تلفات نیروهای امنیتی شود، دریغ نخواهد کرد.
گزارش تازۀ سیگار در پیوند به افزایش تلفات نیروهای امنیتی در حالی منتشر می‌شود که پیش از این، جنرال نیکلسون، فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نیز یک هفته پیش هشدار داده بود که «ناکامی و ضعف» در مدیریت و رهبری نیروهای امنیتی افغانستان سبب افزایش تلفات آنان شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.