وزارت دفاع ملی: زندان بگرام لبریز از تروریستان شده است

گزارشگر:شنبه 15 عقرب 1395 - ۱۴ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3یک مقام ارشد وزارت دفاع ملی می‌گوید که تلفات شورشیان در سال جاری نسبت به ده سال گذشته به گونه بی‌سابقه افزایش یافته که به این تناسب، زندانیان این گروه نیز افزایش یافته و زندان بگرام به شکل گسترده آن، از زندانی‌های شورشیان، لبریز شده است.
قدمشاه شهیم رییس ستاد ارتش پس از پایان نشست سه روزه امنیتی، در نشست خبری به رسانه‌ها گفت که در نشست سه روز امنیتی، نقاط ضعف و توانایی نیروهای امنیتی در سال جاری شناسایی و تدابیر لازم برای تامین امنیت هرچی بیشتر در کشور، اتخاذ گردیده است .
رییس ستاد ارتش وزارت دفاع ملی تأکید کرد که در چند سال اخیر با تشدید عملیات‌های گسترده برای سرکوبی شورشیان، هزاران تن از مخالفان مسلح کشته شده و شماری زیادی از این شورشیان در زندان بگرام بازداشت شده اند که در نوع خود نسبت به هفت سال گذشته، بی سابقه بوده است.
به گفته این مقام ارشد وزارت دفاع ملی، طالبان در سال جاری قصد تصرف قسمت‌هایی از جغرافیای کشور را داشت و نیز تلاش کرد تا شوراهای طالبان را از کویته و پشاور به داخل افغانستان انتقال دهند اما نظامیان افغان با راه اندازی عملیات شفق، مانع این اهداف بزرگ طالبان شدند.
با وجود این دستاوردها اما آقای شهیم، کاستی ها در عملیاتهای سال جاری و چالش های تخنیکی را در این عملیاتها را پذیرفته و افزود که در زمستان پیش رو، این کاستی ها رفع گردیده و شورشیان همچنان سرکوب خواهند شد.
اما براساس گزارشهای منتشر شده سال ۹۵ تلفات نیروهای امنیتی کشور نیز افزایش چشمگیر یافته است و به گفته اگاهان نظامی دلیل افزایش این تلفات، خروج کامل نیروهای خارجی و انتقال مسئولیتهای امنیتی به این نیروها تلقی میشود .

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.