مبارزه میان بازگشت به گذشته و پیشتازی به آینده همچنان ادامه دارد

گزارشگر:شنبه 15 عقرب 1395 - ۱۴ عقرب ۱۳۹۵

به مناسبت نهمین سالگرد شهادت شهید کاظمی و همراهانش
شهید کاظمی از سرآمد نخبگان کشور ما، مراحل مختلف مبارزاتی‌اش را از جهاد و مقاومت در جایگاه سنگردار با اندیشه و عدالتخواه، تا عصر دموکراسی در نقش روشنگر ملی‌گرا و رسیدن به یک دولتمرد موفق در مسایل ملی و اجرایی، پله پله و با درخشنده‌گی تمام پیمود تا این‌که در راه mandegar-3خدمت‌گزاری به کشور و مردم‌اش درجۀ بلند شهادت را نیز نصیب گردید. (شهادت وی یکجا با همراهانش قبول درگاه رب العزت باشد.)
پشت سرگذاشتن مراحل مبارزات پیگیری که از کاظمی یک ظرفیت بزرگ برای افغانستان ساخت و دقیقاً به همین منظور و در ادامۀ قتل‌های زنجیره‌یی، وی را هدفمندانه به شهادت رسانیدند.
کاظمی شهید با گرایش‌های وطن‌خواهانه و ملی‌گرایانه‌اش، همواره تلاش داشت تا حاصل مبارزات و قربانی‌های سه دهۀ جهاد و مقاومت و تغییرات بنیادی ناشی از آن را با امروز کشور پیوند زند. اصلی که در کنفرانس بُن عمداً نادیده گرفته و سرپوش گذاشته شد و امروز به یک معضل اصلی کشمکش میان بازگشت به سیاست سنتی، تک محوری‌ها و پیشتازی و رسیدن به ارزش‌های انسانی مبدل گردیده است.
عمدتاً همین ذهنیت‌های کهنه، پوسیده و تاریک دولتمردان است که کشور را امروز به لجن کشیده است. ذهن‌های قفل شده‌یی که هیچگاه باز نشد و در لجاجت تمام برای هیچ ادامه می‌دهند.
احمدولی مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.