ضرب‌الاجل پاکستان به مهاجران بی‌مدرک افغانستان به پایان رسید

گزارشگر:چهار شنبه 26 عقرب 1395 - ۲۵ عقرب ۱۳۹۵

مهلت مقامات پاکستانی به پناهجویان افغانستانی فاقد مدارک در این کشور برای دریافت مدارک یا ترک این کشور دیروز ۱۵ نومبر به پایان رسید.
تمام پناهجویان فاقد مدارک افغانستان در پاکستان با پایان مهلت رسمی مقامات اسلام‌آباد مبنی بر دریافت مدارک اقامتی روبرو هستند.
mandegar-3به گزارش سی ان ان، براساس این ضرب‌الاجل، پناهجویان فاقد مدارک اقامتی افغانی در پاکستان باید تا دیروز ۱۵ نومبر مدرک اقامتی دریافت می‌کردند و یا خاک پاکستان را ترک کنند.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان چندی قبل اعلام کرده بود که روند اخراج بازگشت پناهندگانی افغانستانی از پاکستان از ۳۰ نومبر سال جاری تا فبروری سال آینده میلادی متوقف می‌شود.
به گفته این کمیساریا، پناهنده‌گان افغانستانی که دارای کارت‌های ثبت‌نام هستند می‌توانند در این مدت در پاکستان اقامت داشته باشند و تمام امکانات توسط این نهاد تأمین می‌شود.
براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل، آن دسته از پناهندگان افغانستانی که برای بازگشت در نومبر ثبت‌نام کردند، مشمول این برنامه‌ریزی نیستند و براساس روند بازگشت آنها طبق برنامه‌شان انجام خواهد شد.
چندی قبل همچنین یک مقام ارشد پلیس پاکستان نیز از پایان ثبت بیومتریک یکصد هزار و ۲۱۶ پناهنده افغانی تحت برنامه «طرح اقدام ملی مبارزه با تروریسم» پاکستان در ایالت پنجاب این کشور خبر داده بود.
رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شهر پیشاور نیز چندی قبل گفته بود که طی ۳ ماه، حدود سه هزار خانواده افغان ساکن در پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند که حدود ۴۱ درصد از این پناهندگان از ترس بازداشت و اخراج توسط دولت اسلام‌آباد اقدام به بازگشت کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.