آرین صدیقی: کمیتۀ المپیک زمینۀ برگشت ورزشکاران مهاجر را فراهم سازد

گزارشگر:ننگیالی عثمانی / دو شنبه 1 قوس 1395 - ۳۰ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3آرین صدیقی در یک خانوادۀ روشن‌فکر و دانش‌آموخته و ورزش‌دوست در ولایت پروان چشم به جهان گشوده و از سال ۱۹۹۹ به این‌سو در لندن زنده‌گی می‌کند. آقای آرین کارشناس ارشددر رشتۀ تغذیۀنیز است و در کنار آن،به عنوان مربی در یکی از دبیرستان‌های خصوصی در لندن کار می‌کند.روزنامۀ ماندگار مصاحبه‌یی را با او انجام داده است که تقدیم خواننده‌گان عزیز می‌گردد.
*از چه زمانی روبه ورزش آوردید و در این زمینه چه دست‌آوردهای تا به‌حال دارید؟
من از نوجوانی نظر به شوق و علاقه‌یی که به ورزش داشتم،در کشور لندن آغاز به ورزش کردم. ابتدا ازرشتۀ کاراته آغاز کردم وتا کمربند سیاه این رشته را ادامه دادم. بعد از آن، رو به ورزش تکواندو آوردم. تا به‌حال سفرهای ورزشیی به کشورهای سویدن، هالند و بلجیم داشته‌ام که در این کشورها به نماینده‌گی از افغانستان مسابقه داده‌ام. ۱۰ مدال طلا، ۶ کپ قهرمانی، ۷ مدال نقره و ۶ مدال برنز شامل دست‌آوردهایم می‌باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که تا به‌حال در هیچ‌یک از مسابقاتم مقام بیشتر از دوم را به دست نیاورده‌ام، یعنی همواره یا مقام اول را گرفته‌ام یا دوم را.در کنار این‌همه، همرا با ورزشکاران افغانستانیی که برای مسابقه به شهر لندن آمده‌اند، به عنوان همکار در خدمت‌شان بوده‌ام.
*از نظر شما ورزش چه نقشی در سلامتی انسان و جامعه دارد؟
ورزش سبب می‌شود که انسان دیرتر پیر شود، بدن سالم داشته باشد و از مرگ نا به هنگام هم جلوگیری کند. ورزش منظم می‌تواند انسان را از بسیاری بیماری‌ها محافظت کند. بناً با در نظرداشت آنچه گفتم، جامعه نیازمند یک چنین انسان‌ها است تا به رشد و شکوفایی برسد. در واقع انسان سالم است که جامعۀ سالم را بنیاد می‌گذارد.
* ورزش چه نقش در رفتار و اخلاق انسان دارد ؟
ما هر روز شاید کمرنگ شدن عواطف و محبت از سوی افراد جامعه استیم و رزش نقش اساسی در این پیوند دارد زمانیکه نو نهالان و جوانان در یک کلپ تمرین میکند تمام قوانین و مقررات ، دسیپلین و نظم ، احترام متقابل اخلاق ورزشی و گذشت را می آموزد تمام این قوانین را در جامعه انجام میدهد پس گفته میتوانیم ورزش سبب احترام وصمیمیت دو جانبه میشود ورش نقش کلیدی محبت در یک جامعه دارد .
*ورزشکاران افغانستانی در اروپا چه نیازمندی‌هایی دراند و خواست شما از کمیتۀ ملی المپیک کشور چیست؟
جوانان افغانستانی ورزشکار در لندن بسیار هستند و البته دارای استعدادهای خوبی هم. این ورزشکاران همیشه به نفع افغانستان مسابقه کرده‌اند و افتخارات خوبی در این زمینه دارند.کمیتۀ ملی المپیک افغانستان باید سفرهایی را برای‌شان فراهم کند تا به افغانستان بیایند، با ورزشکاران کشور آشنا شوند، از آموخته‌های یک‌دیگر استفاده کنند و در نهایت از آدرس رسمی افغانستان به سفرهای رسمی فرستاده شوند.
*پیام‌تان برای هموطنان افغانستانی‌تان چیست؟
رمز زنده‌گی سالم و عمر طولانی ورزش است. سلامتی و شادابی افراد و جامعهنیز به تحرک فکری و جسمیانسان‌های آن جامعه بسته‌گی دارد. پس جوانان عزیز کوشش کنند ورزشکار باشند. ورزش انسان را از فعالیت‌های غیر مثمر منع و دغدغه انسان را به کارهای سالم بیشتر می‌کند. ورزش و آموزش از نیازهای اساسی و واجبی هرجامعه است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.