۱۵راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل

گزارشگر:دو شنبه 1 قوس 1395 - ۳۰ عقرب ۱۳۹۵

بخش دوم/

mandegar-3۵ـ ضعف‌های شخصیتی خود را از بین ببرید
هر کدام از ما عیب و ایرادهایی در شخصیتِ خود دارد. در شناخت عادات، ویژه‌گی‌های اخلاقی و به‌طور کلی شخصیت‌تان تلاش کنید. به نظرات دوستان و اقوام در مورد صفات اخلاقیِ خودتان گوش کنید. ضعف‌های خود را به تدریج از بین ببرید و نقاط قوت خود را تقویت کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه کاری با مشکل مواجه هستید، سعی کنید هر روز بیش از روز قبل بر روی مسایل کاری تمرکز کنید.

۶ـ متوجه رفتار خود باشید
رفتار و گفتار شما در قبال دیگران تعیین‌کننده برخورد آن‌ها در قبال شما می‌باشد. شما یک تابلوی تبلیغاتی متحرک هستید که توجه همه را به خود جلب می‌کنید، پس بهتر است اخلاق خوب خود را به نمایش بگذارید. اگر این کار را نکنید، مردم از شما خوش‌شان نمی‌آید، شما را استخدام نمی‌کنند و با شما قرار ملاقات نمی‌گذارند. کارهای خوبی را که از والدین خود در کودکی آموخته اید، در زنده‌گی نیز به اجرا درآورید.

۷ـ کار خودتان را انجام دهید
کاری که تصور می‌کنید برای‌تان مناسب است انجام دهید، نه کاری که دیگران فکر می‌کنند انجام آن برای شما لازم است. به عبارت دیگر، در پی رسیدن به خوشی و سعادت باشید. هیچ‌گاه خودتان را با کسی مقایسه نکنید، به ویژه در مورد مسایل مالی برای این‌که ممکن است احساس نارضایتی کنید. کارهایی که همیشه آرزوی انجام دادن آن‌ها را داشته اید اما هیچ وقت انجام نداده اید را شروع کنید.

۸ـ درست‌کار باشید
یک فرد درست‌کار همیشه برای اصول اخلاقی، ارزش بیشتری نسبت به لذات و سودهای شخصی قایل است. کارمندان، همکاران، و خانم‌ها برای افراد درست‌کار ارزش بسیار زیادی قایل هستند. روی حرف خود بایستید و کاری را که فکر می‌کنید درست است، انجام دهید.

۹ـ با اهداف‌تان روبه‌رو شوید
افراد موفق از روسای شرکت‌ها گرفته تا ورزشکاران همه و همه دارای یک عادت ویژه هستند: هدفمندی و تلاش برای رسیدن به مقصود. بدون داشتن هدف و نقشه مناسب برای رسیدن به آن، زنده‌گی شما عادی شده و شادی و موفقیت ناچیزی را می‌توانید به‌دست آورید. برای خود اهداف روزانه، هفته‌گی، و ماهیانه تعیین کنید، سپس راه مناسب برای هر یک را طرح‌ریزی کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به‌کار بندید و از آن به عنوان راهی برای رسیدن به آرزوهای نهایی خود بهره بگیرید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.