دیده‌بان شفافیت افغانستان: کار مرکز عدلی و قضایی سیاسی است

گزارشگر:چهار شنبه 3 قوس 1395 - ۰۲ قوس ۱۳۹۵

مسوولان دیده بان شفافیت افغانستان می‌گویند که در کار مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری دخالت سیاسی می‌شود و تاثیرات منفی دخالت‌های سیاسی بر این مرکز جدی است و باید به آن توجه شود.
سیداکرم افضلی، رییس دیده‌بان شفافیت افغانستان روز سه‌شنبه در نشستی زیر نام «از وعده‌ها تا عمل» در کابل می‌گوید، باید کارکرد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد به گونۀ مستقیم از سوی یک کمیسیون بی‌طرف، نظارت شود. او می‌گوید که این مرکز حتا در انتخاب پرونده‌ها نیز دست‌باز ندارد و با پرونده‌ها برخورد سیاسی می‌شود.
اما جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار این گفته‌ها را رد کرده می‌گوید، مرکز عدلی و قضایی با صلاحیت‌‌ها و مسؤولیت‌هایی که دارد کارهایش را به گونۀ مستقلانه انجام می‌دهد و زیر تأثیر هیچ نهاد و ارگانی قرار ندارد.
به گفتۀ سخنگوی دادستانی کل، به هیچ فردی فرصت مداخله در روند کاری این مرکز داده نمی‌شود.
مرکز عدلی و قضایی بر اساس حکم رییس جمهور غنی به ریاست فرید حمیدی، دادستان کل حدود چهار ماه پیش به هدف رسیده‌گی به پرونده‌های فساد اداری مقام‌های ارشد حکومتی ایجاد شد که حدود یک ماه می‌شود، این مرکز به فعالیت آغاز کرده و تا کنون یک کارمند ارشد عزیزی بانک در کندهار و یک دادستان نظامی را به اتهام فساد دادگاهی کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.