در رده‌بندی جهانی؛ تیم فوتبال کشور دو پله سقوط کرد!

گزارشگر:شنبه 6 قوس 1395 - ۰۵ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه نوامبر، تیم ملی فوتبال افغانستان با دو پله سقوط در جایگاه ۱۴۷ و ۲۵ آسیا قرار گرفت.
این درحالی است که تیم ملی فوتبال افغانستان در ماه نوامبر با قبولی شکست در برابر تاجیکستان، از رسیدن به سید دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا نیز بازماند و هم‌چنین فرصت صعود در جدول فیفا را نیز از دست داد. فوتبال افغانستان که حالا سرمربی کرواتش را نیز از دست داده است، در شرایط بسیار حساس و سختی قرار دارد.
اتهامات اخیر جلال‌الدین شریعت‌یار به یوسف کارگر و اسلام امیری در خصوص واگذاری نتایج بازی‌های تیم ملی فوتبال افغانستان در سال ۲۰۰۸ در بدول پول، برکناری پیتر شگرت و اعتراض دسته‌جمعی گروهی از بازیکنان اصلی و خارجی تیم ملی در واکنش به این قضایا، آن‌هم در آستانۀ برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اهالی متسطیل سبز افغانستان را اسیر و نگران کرده است.
با وجودی که در ماه دسامبر نیز افغانستان می‌تواند از روزهای فیفا برای برگزاری دیدار دوستانه استفاده کند، اما هیچ دیدار تدارکاتی برای تیم بدون سرمربی افغانستان توسط فدراسیون تنظیم نشده است. تا کنون مشخص نیست که فدراسیون فوتبال چه برنامه‌یی برای تیم ملی در آستانه قرعه‌کشی رقابت‌های مرحلۀ نهایی صعود به جام ملت‌های آسیا دارد.
تیم ملی فوتبال افغانستان در تاریخ ۳۰ جدی/دی پس از قرعه‌کشی حریفانش را خواهد شناخت و از ماه حمل/فروردین ۹۶ مسابقات رسمی‌اش را آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.