نشرات تلویزیون معارف جهانی شد

گزارشگر:هارون مجیدی/ یک شنبه 7 قوس 1395 - ۰۶ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3نشرات جهانی تلویزیون تعلیمی و تربیتی معارف، طی محفلی با حضور داشت شمار زیادی از مسوولان حکومتی، فرهنگیان، روزنامه‌نگاران و نویسنده‌گان دیروز(شنبه، ۶ قوس)، افتتاح شد.
دکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف کشور ضمن بازدید از وسایل دیجیتالی رادیو تلویزیون معارف از ریاست این رادیو تلویزیون خواست، برنامهیی را برای بلند بردن ظرفیت کارمندان این ادارده تدوین کنند.
به گفتۀ وزیر معارف، رادیو تلویزیون معارف برای کشاندن بحث آموزش در تمام خانه‌های کشور نقش ارزنده دارد و مسوولان در این وزارت می‌کوشند تا برای بلند رفتن سطح برنامه‌های این نهاد کارهای تازه‌یی انجام دهند.
در این حال، رحمت الله بیگانه رییس رادیو تلویزیون معارف در سخنانی تاریخچه دیروز و امروز این نهاد را به معرفی گرفته و گفت، در فرصتی زمانی که او مسوولیت این اداره را به دوش گرفته، تلاش کرده است که برنامه‌های جدیدی را از طریق رادیو و تلویزیون معارف پیشکش مخاطبان کند.
به گفتۀ آقای بیگانه، کارمندان این نهاد ظرفیت تولید برنامه های متنوع آموزشی و پرورشی و فرهنگی را دارا است و آنان در آینده می کوشند تا چهرۀ این رسانه را بهتر از بیش سازند.
سفیر ایتالیا در سخنانی با برشمردن اهیمت وجود رسانه‌یی برای آموزش و پرورش در افغانستان گفت که کشور ایتالیا مصمم است تا همکاری‌های خود را برای بهتر شدن کیفیت رادیو تلویزیون معارف ادامه دهد.
ریاست عمومی رادیو تلویزیون رسانه‌یی متعلق به وزارت معارف کشور است.
این نهاد در سال ۱۳۴۸ آغاز به‌کار کرد. در طول جنگ‌های افغانستان این سازمان عملاً فعالیتی نداشت تا اینکه در سال ۱۳۸۱ با کمک یونسکو فعالیت خود را از سر گرفت. درماه حمل ۱۳۸۵ تلویزیون آموزشی افغانستان به صورت آزمایشی شروع به فعالیت کرد و یک‌سال بعد در میزان سال ۱۳۸۵ این تلویزیون پخش خود را رسماً شروع کرد.
رادیو تلویزیون معارف در چند سال پسین تنها، کابل و شماری از ولایات کشور را تحت پوشش خود داشت که با رفتن نشرات این رادیو تلویزیون روی شبکۀ “عقاب” و “افغان‌ست” و هم‌چنان دیجیتالی شدن وسایل نهاد، نشرات آن سراسری و جهانی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.