سفیر روسیه در کابل به نگرانی‌های سناتوران پاسخ می‌دهد

گزارشگر:چهار شنبه 17 قوس 1395 - ۱۶ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3در این اواخر گزارش‌های مبنی بر حمایت نظامی روسیه از طالبان به نشر رسیده است که گویا مسکو از طالبان حمایت کرده و تجهیزات نظامی آنان را تهیه می‌کند، اما الکساندرمنتیتسکی، سفیر روسیه در افغانستان روز پیش در دیداری با رییس مجلس سنا، تمامی این گفته‌ها را رد کرده است.
برخی از سناتوران روز سه‌شنبه در نشست عمومی‌شان در واکنش به این گفته‌های سفیر روسیه می‌گویند که مسکو با تمام امکانات‌اش از طالبان حمایت نظامی می‌کند و در این مورد اسنادی نیز موجود است.
نثاراحمد حارس، عضو مجلس سنا، حمایت مسکو از طالبان را بر اختلافات آمریکا و روسیه پیوند داده می‌گوید که مسکو نباید به خاطر اختلافات‌اش با آمریکا از طالبان حمایت ‌کند.
سناتور محمدحسن هوتک نیز می‌گوید که سفیر روسیه باید تمامی اسنادی که عدم حمایت‌شان را از طالبان نشان دهد به کمیسیون‌های ویژۀ این مجلس ارایه کند تا قناعت سناتوران برآروده شود.
فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا در پاسخ به این نگرانی‌های سناتوارن می‌گوید، قرار است الکساندرمنتیتسکی سفیر روسیه در افغانستان به روزشنبۀ هفتۀ آینده به هدف وضاحت در کمیسیون‌های ویژۀ مجلس سنا اشتراک کند و تمامی اعضای کمیسیون‌ها حق پرسش در مورد حمایت روسیه از طالبان را دارند.
پیش از این والی فراه و کندز با نگرانی از حمایت روسیه از طالبان گفته‌‌ بودند که مسکو راکت‌های ضد تانک و طیاره را به اختیار طالبان قرار می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.