«از حسین (رض) بهره گیریم»

- ۰۵ قوس ۱۳۹۱

از دهم محرم روز عاشورا با مراسم ویژه در نقاط مختلف شهر کابل گرامی‌داشت به عمل آمد.
این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی در اکثریت مساجد و تکیه‌خانه‌های شهر کابل برگزار شده بود و سخنرانان پیرامون حادثه عاشورا سخنرانی کردند.
در مراسمی که به این مناسبت در حوزه علمیه خاتم‌النبیین در غرب شهر کابل راه‌اندازی گردیده بود، به شمول شماری از عالمان دین، برخی از اعضای کابینه و شورای ملی و صدها تن ازعزاداران حسینی شرکت داشتند.
حجت‌السلام فیاض یکی از سخنرانان در این مراسم تاکید کرد که با توجه به کارنامه‌های امام حسین حل مشکلات کنونی کشور نیاز به وحدت و یک پارچگی تمام افغان‌ها دارد. او افزود: «بیاید از آینده نگری امام حسین بهره بگیریم. بعد از سال ۲۰۱۴ چی اتفاق می‌افتد نگرانی نیست، اما ضرورت دارد که برای وفاق ملی همبستگی و تحمل همدیگر گام‌های اساسی و اصولی برداریم.»
در عین حال، رییس‌جمهور کرزی نیز در یکی از مراسم عاشورا که در مسجد جامع قهرمان کربلا در شهر کابل راه‌اندازی گردیده بود، حضور یافت.
ریاست‌جمهوری با پخش خبرنامه گفته است که آقای کرزی در این مراسم برای تحکیم وحدت ملی و تامین صلح و امنیت در کشور اتحاف دعا کرده است.
برای مراسم عاشورا و جلوگیری از حملات احتمالی بر این مراسم، تدابیر شدید امنیتی در شهر کابل روی دست گرفته شده بود.
در بسیاری از سرک‌ها در این شهر نسبت به روزهای دیگر نیروهای امنیتی بیشتر توظیف شده بودند.
برخی از سرک‌هایی‌که به محلات راه‌اندازی مراسم عاشورا منتهی می‌شود، مثل زیارت ابوالفضل در مرکز شهر مسدود بودند و اجازه عبور و مرور به موترها داده نمی‌شد.
از سوی دیگر، مولوی حبیب الله حسام رییس شورای اخوت اسلامی می‌گوید، وارد شدن برخی از مسایل تازه در نظام اسلامی سبب تضعیف کشورهای اسلامی شده است.
به باور آقای حسام، امام حسین (ع) نیز چند صد سال پیش با این مساله مخالف بود: «امام حسین (ع) یکی از برنامه‌هایش برچیدن بدعت‌های سیاسی در درون نظام اسلامی بود. توسط یزید این بدعت‌ها یاری و فربه می‌شد، و فردا به یک شجره خبیثه تبدیل می‌شد. امروز پرچم این شجره خبیثه بالای ما سایه افگنده و در تمام دنیای اسلام زنده‌گی داریم.»
پارسال حین مراسم عاشورا در برابر دروازه زیارت ابوالفضل در منطقه مراد خانی در مرکز شهر کابل یک حمله انتحاری صورت گرفت.
در نتیجه این رویداد خونین بیش از ۵۰ تن کشته و بیش از صد نفر دیگر زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.