کانادا خواستار آزادی زوج اسیر در افغانستان شد

گزارشگر:چهار شنبه 1 جدی 1395 - ۳۰ قوس ۱۳۹۵

مقام‌های کانادا خواستار آزادی بی قید و شرط یک زن و شوهر کانادایی شدند که سال ۲۰۱۲ در افغانستان ربوده شدند. اخیرا هم ویدیویی از این زوج منتشر شده که آنها از دولت‌های دو طرف می‌خواهند برای آزادی آنها مداخله کنند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاشوا بویل کانادایی و کیتلین کلمن امریکایی سال ۲۰۱۲ در افغانستان به اسارت گرفته شدند. آنها در ویدیویی mandegar-3که به شبکه حقانی وابسته به طالبان نسبت داده می‌شود، خواستار آزادی خود و دو فرزندشان شده‌اند.
کیتلین کلمن سال ۲۰۱۲ که اسیر شد، باردار بود و یک فرزند دیگر آنها هم بعداً متولد شد. در این فیلم کلمن خطاب به خانواده‌اش گفت که این دو فرزند در دوران اسارت متولد شدند.
سخنگوی وزارت خارجه کانادا با بیان اینکه دولت از انتشار این فیلم اطلاع دارد، تاکید کرد: ما نگران امنیت و سلامتی جاشوا بویل و کیتلین کلمن و دو فرزند کوچکشان هستیم و می‌خواهیم آنها بدون قید و شرط آزاد شوند.
وزارت خارجه امریکا هم گفت در حال بررسی این تصاویر ویدیویی متعلق به تاریخ سوم دسامبر است.
تابستان سال ۲۰۱۲ این زوج به روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان سفر کردند و نهایتا راهی افغانستان شدند. این زوج ماه اگست هم در ویدیویی حاضر شدند و هشدار دادند که اگر دولت کابل به اعدام زندانیان طالبان پایان ندهد، آنها و دو فرزند پسرشان را می‌کشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.