وزیر تحصیلات عالی: درخواست تبدیلی دانشجویان به هیچوجه پذیرفته نمیشود

گزارشگر:یک شنبه 29 حمل 1395 - ۲۸ حمل ۱۳۹۵

فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی کشور می‌گوید که این وزارت هیچ‌گونه در خواست تبدیلی دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر را نمی‌پذیرد.
وزیر تحصیلات عالی که به‌منظور پاسخ‌گویی در مورد تبدیلی‌های دانشجویان و چگونگی اعلام نتایج کانکور به نشست دیروز (شنبه ۲۸ حمل) مجلس نماینده‌گان فرا خوانده شده بود، تأکید ورزید که هیچ‌گونه درخواست تبدیلی دانشجویان پذیرفته نمی‌شود.
mandegar-3شماری از نماینده‌گان مجلس می‌گفتند که برخی از دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دختر نمی‌توانند در ولایات غیر از ولایت‌های مربوطۀ‌شان تحصیل کنند و وزارت تحصیلات عالی باید در قسمت تبدیلی آنان توجه ویژه کند.
اما‌ بانو مومند افزود: “انتخاب رشته و دانشگاه توسط دانشجویان رضایت‌مندانه بوده و نیز در زمینۀ قبل از برگزاری کانکور بارها به شاگردان آگاهی داده شده و ابلاغ گردیده که پس از اعلام نتایج کانکور حق درخواست تبدیلی را ندارند؛ بنابراین، هیچ تبدیلی اجرا نمی‌شود”.
مومند خاطر نشان کرد: حالا اگر وزارت تحصیلات عالی به درخواست‌های تبدیلی دانشجویان پاسخ مثبت داده شود، شماری از صنف‌ها در دانشگاه‌های برخی ولایات خالی می‌شوند و صنف‌ها در برخی ولایات دیگر بالاتر از ظرفیت آن می‌گردد.
وزیر تحصیلات عالی در پاسخ به این سوال که برخی از دانشجویان در رشته‌های خلاف میل‌شان کامیاب شده‌اند، گفت: “دانشجویانی که نمرات‌شان برای رشتۀ مورد نظر بسنده نبوده، کمیتۀ کانکور برای جلوگیری از ناکامی آنان را به رشته‌های غیردلخواه‌شان آن‌ها را معرفی کرده‌اند”.
خانم مومند در این مورد گفت: ارزیابی سیستم‌های گذشته و تغییرات مثبت در کمیته کانکور سبب شده است که این روند شفاف به پیش برده شود.
نماینده‌گان مجلس از شفافیت در روند کانکور ۱۳۹۴ استقبال کردند.
در امتحان کانکور سال ۱۳۹۴ حدود دوصد هزار داوطلب اشتراک کرده بودند که تعداد ۵۸۳۱۰ نفر در دانشگاه‌های دولتی و ۶۴۵۰۰ نفر در موسسات نیمه عالی دولتی معرفی شده‌اند.
وزارت تحصیلات گفته است که حدود ۴۰ هزار داوطلب دیگر هم واجد شرایط ورود به موسسات تحصیلات عالی خصوصی دانسته شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.