ریاست جمهوری: دادگاه عالی تاکنون دربارۀ وزیران رد شده حُکمی صادر نکرده است

گزارشگر:دوشنبه 6 جدی 1395 - ۰۵ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که تاکنون دادگاه عالی در مورد وزیران سلب صلاحیت شده از سوی پارلمان، حکمی را صادر نکرده است.
شاه‌ حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری کشور گفته است که داد گاه عالی تاکنون حکمی را در مورد وزیران سلب صلاحیت شده صادر نکرده است.
در جریان یک ماه گذشته، ۱۶ وزیر به دلیل مصرف نکردن بودجۀ وزارت‌ها از سوی مجلس نماینده‌گان استیضاح شده بودند که ۷ تن از آنان از سوی پارلمان رد و بقیه در مقام‌های‌شان باقی ماندند.
وزیران امور خارجه، ترانسپورت، تحصیلات عالی، مخابرات، معارف، فواید عامه و کار و امور اجتماعی از سوی مجلس نماینده‌گان رد صلاحیت شدند.
پس از رد صلاحیت آنان، پارلمان خواستار معرفی چهره‌های جدید به جای این وزیران شد، اما تاکنون از طرف ریاست جمهوری افراد جدید به‌جای آنان معرفی نشده‌اند.
از سویی هم، پارلمان هُشدار داده بود، در صورتی که حکومت چهره‌های جدید را معرفی نکند، بودجۀ سال ۱۳۹۶ را نیز تصویب نخواهد کرد.
ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نماینده‌گان گفته بود در صورتی که حکومت وزرای جدید را معرفی نکند، بودجه سال ۱۳۹۶ تصویب نخواهد شد.
او گفته بود، پارلمان افغانستان روی کدام مقصد خاص وزیران را استیضاح نکرده و خواستار وضاحت در این مورد از دادگاه عالی چاره‌یی کار نیست.
این درحالی است که هفتۀ گذشته مجلس نماینده‌گان بودجۀ سال ۱۳۹۶ را نیز رد کرد.
نماینده‌گان گفته‌اند، تا زمانی که حکومت به تصمیم پارلمان احترام نگذارد، بودجۀ سال آینده را تایید نخواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.