گزارش کاری یک ساله مجلس سنا ارایه شد

گزارشگر:چهار شنبه 29 جدی 1395 - ۲۸ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3مجلس سنا در آستانۀ فرارسیدن رخصتی‌های زمستانی، گزارش کاری یک سالۀ خود را ارایه کرد.
براساس این گزارش، مجلس سنا در یک سال گذشتۀ کاری، ۷۵ نشست عمومی و ۸۷۳ نشست در کمیسیون‌های خود برگزار کرده است. این مجلس هم‌چنان در این مدت ۶۴۱ جلسۀ استجوابیه در تالار عمومی و کمیسیون‌هایش برگزار کرده و نیز به ۲۷۸ شکایت شهروندان کشور در زمینه‌های مختلف رسیده‌گی کرده است.
بر بنیاد این گزارش، مجلس سنا ۴۱ عنوان قوانین و ۳۲ عنوان موافقت‌نامه‌های بین‌المللی را نیز مورد تایید قرار داده است.
قانون مبارزه علیه جرایم امنیت داخلی و تروریستی، فرمان تقنینی انتخاباتی، تعدیل قانون کار، قانون تحصیلات عالی نظامی، قانون منع آزار و اذیت زنان و کودکان و قانون حمایت از مستهلکین، از قوانین مهمی است که در یک سال گذشته کاری از سوی مجلس سنا تایید شده‌اند.
موافقت‌نامۀ همکاری‌های سازمان کشورهای اسلامی، موافقت‌نامۀ مبارزه با تروریسم سازمان شانگهای، موافقت‌نامۀ سازمان سارک و موافقت‌نامۀ همکاری‌های ترانیزیتی بندر چابهار از مهم‌ترین موافقت‌نامه‌هایی هستند که از سوی مجلس سنا تایید شده‌اند.
از سوی هم، مجلس سنا در نشست عمومی دیروز سه‌شنبه (۲۸ جدی) خود توافق‌نامۀ دریافت قرضه از ایتالیا برای ساخت دهلیز شرق و غرب سرک حلقه‌یی از هرات تا ولسوالی چشت شریف را تایید کرد.
براساس این توافق‌نامه، دولت ایتالیا حدود ۴.۵ میلیارد دالر را برای ساخت دهلیز شرق و غرب از شهر هرات تا ولسوالی چشت شریف این ولایت به دولت افغانستان قرضه می‌دهد.
مسافت این دهلیز که به طول ۱۵۵ کیلومتر می‌رسد. این سرک، دهلیز غربی سرک گردندیوال است که قرار است هرات را به کابل از مناطق مرکزی وصل کند.
بر بنیاد این توافق‌نامه، قرضه که از دولت ایتالیا گرفته می‌شود، در مدت ۴۰ سال آینده بدون سود اضافی دوباره به دولت ایتالیا پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.