افغانستان ظرفیت صعود به جام ملت‌های آسیا را دارد

گزارشگر:چهار شنبه 6 دلو 1395 - ۰۵ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3کاپیتان و سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان با اشاره به آماده‌گی افغانستان برای صعود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، می‌گویند، اردن قوی‌ترین و کامبوج ضعیف‌ترین رقبای افغانستان در این رقابت‌ها هستند.
تیم ملی فوتبال افغانستان در حالی حریفانش را برای صعود به جام ملت‌های آسیا شناخت که تاکنون سرمربی جدید این معرفی نشده و افغانستان برای صعود به جام ملت‌های آسیا سال پُر فرازونشیبی را پیش رو خواهد داشت.
کامبوج، اردن، ویتنام و افغانستان تیم‌های گروه سوم مرحلۀ نهایی مقدماتی جام ملت‌های آسیا را تشکیل داده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه قرعه‌کشی انجام شده و قرارگیری تیم‌ها در سایر گروه‌ها، افغانستان برای صعود به جام ملت‌های آسیا کار چندان سختی نخواهد داشت.
رقابت‌های افغانستان از تاریخ ۸ فروردین/حمل آغاز می‌شود و این تیم در نخستین دیدار در این مسابقات احتمالاً در شهر دوشنبۀ تاجیکستان به مصاف تیم فوتبال ویتنام خواهد رفت.
علی عسکر، کمک مربی سابق و سرپرست کنونی تیم ملی فوتبال کشور به خبرگزاری فارس گفته است که صعود افغانستان به عنوان تیم دوم به جام ملت‌های آسیا را مهم‌ترین هدف این تیم بیان کرده است.
لعلی با اشاره به این‌که افغانستان در گروه قابل قبولی قرار گرفت گفت: مهم‌تر از گروه، جدول بازی‌ها است. در اولین بازی میزبان تیمی هستیم که مهم‌ترین حریف ما برای کسب مقام دوم در گروه است. ویتنام و افغانستان هردو برای دوم‌شدن در این گروه رقابت خواهند کرد.
او در خصوص حریف قدرت‌مند افغانستان در این گروه نیز بیان داشت: اردن بدون تردید قوی‌ترین تیم در این گروه و کامبوج ضعیف‌ترین تیم در این گروه است.
ما دو دیدار اولمان را مقابل ویتنام و کامبوج برگزار خواهیم کرد که اگر به یاری خدا هردو بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم، کمک زیادی در افزایش اعتماد به نفس‌مان خواهد بود. البته سرمربی تازه هم شناخت کافی از تیم پیدا خواهد کرد. مهم این است که ما آماده‌گی لازم را برای مصاف با ویتنام داشته باشیم.
انوش دستگیر، مربی موقت تیم ملی فوتبال افغانستان نیز با اعتماد به نفس زیادی عقیده دارد که افغانستان می‌تواند به جام ملت‌های آسیا صعود کند و در گروه مناسبی قرار گرفته است.
دستگیر که در آخرین دیدار افغانستان مقابل تاجیکستان به صورت موقت هدایت این تیم را نیز بر عهده داشته است، اظهار داشت: در گروه بسیار خوبی قرار گرفته‌ایم. اردن تیم قوی این گروه است که ما باید تمرکز زیادی برای ۲ دیدار با این داشته باشیم.
بعد از اردن، رقابت‌ها ما با ویتنام فوق‌العاده حساس خواهد بود. البته خوب است که نخستین دیدار که ما میزبان نیز خواهیم بود مقابل ویتنام خواهد بود و در صورت پیروزی در این دیدار و با توجه به بازی آسانی که در خانۀ کامبوج خواهیم داشت، شرایط بسیار خوبی در جدول پیدا خواهیم کرد.
دستگیر در مورد شانس صعود افغانستان به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز گفت: “ما صددرصد به جام ملت‌های آسیا صعود خواهیم کرد و تیم دوم این گروه خواهیم شد. از همین حالا، همه اهالی مستطیل سبز افغانستان باید مثبت فکر کنیم. باید گذشته را فراموش کنیم و به آینده درخشان تیم ملی فکر کرد. ما از همین امروز باید برنامه‌ریزی و رقابت را آغاز کنیم.”
آقای دستگیر ادامه داد: برنامه‌ریزی این نیست که روز بازی وارد میدان شویم و صاحب ۳ امتیاز شویم، بازی این است که چطور تیم را آماده می‌کنیم، چطور می‌توانیم با انسجام تیمی تمام جوانب را در نظر گرفته تا بتوانیم بدون مشکل و چالش راه صعودمان به جام ملت‌های آسیا را هموار کنیم.
دستگیر افزود: مهم‌ترین درخواست من از مردم این است که در مورد تیم ملی مردم مثبت فکر کنند.
فیصل شایسته، کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان نیز با اشاره به اردن تیم قوی این گروه گفت: ۹۰ درصد افغانستان می‌تواند به جام ملت‌ها آسیا صعود کند.
آقای شایسته عقیده دارد که بازیکنان نیز باید از هرلحاظ آماده این مسابقات باشند و با فراموش‌کردن اتفاقات گذشته، تنها به فکر صعود تیم به رقابت‌های ۲۰۱۰ باشند.
کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان گفت: “در گروه ما اردن بسیار قوی است که می‌تواند بازی را برای ما سخت کند. این تیم از لحاظ فیزیکی نسبت به بازیکنان ما برتر است و فکر می‌کنم مربی ما باید با تاکتیک ویژه‌یی تیم را راهی این دیدار کند.
او افزود: تیم‌های کامبوج و ویتنام نیز تیم‌های فنی هستند، ولی به جرأت می‌توان گفت که افغانستان از هردو تیم بهتر است و ما توانایی پیروزی مقابل هردو تیم را داریم.
شایسته در خصوص آماده‌گی تیم ملی افغانستان برای شرکت در این رقابت‌ها نیز گفت: “در این مسابقات مهم نیست که چه کسی خوب بازی می‌کند. باید هوشیارانه و با تمام وجود بازی کنیم. شاید در این‌طور مسابقات تیم بازی خوبی به نمایش نگذارد، ولی صاحب پیروزی ارزشمندی شود. بازیکنان ما باید اتفاقات گذشته را فراموش کنند و از لحاظ فیزیکی، روحی و فنی نیز آماده حضور در این مسابقات باشند، زیرا سایر رقبا نیز همانند افغانستان می‌خواهند پیروزی کسب کنند و به جام ملت‌های آسیا صعود کنند و با بیشترین قدرت می‌توانیم به جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.