سخنگوی ریاست اجرایی: متقلبین نباید معافیت داده شوند

گزارشگر:شنبه 16 دلو 1395 - ۱۵ دلو ۱۳۹۵

سخنگوی ریاست اجرایی می‌گوید که راه دیگری جز برگزاری انتخابات در کشور وجود ندارد.
مجیب‌الرحمن رحیمی، روز پنجشنبه (۱۴ دلو) در کنفرانس خبری هفته‌وار خویش در کابل گفت که پیش‌شرط برگزاری انتخابات، اصلاحات در نهادهای انتخاباتی و توزیع کارت‌های‌ رأ‌ی‌دهی جدید می‌باشد.
mandegar-3او افزود که در گذشته بیشتر از نفوس افغانستان و واجدین شرایط رأی‌دهی کارت توزیع شده است. بنابراین، بدون اصلاحات در نظام انتخاباتی و توزیع کارت‌های رأی دهی جدید، ما همانند گذشته شاهد یک انتخابات شفاف پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها نخواهیم بود.
سخنگوی ریاست اجرایی تأکید کرد که پیش‌شرط برگزاری انتخابات اصلاحات است و شفافیت و کیفیت پروسه نباید فدای تعجیل در برگزاری انتخابات گردد.
آقای رحیمی، با اشاره به دیدار رییس اجرایی کشور با نماینده اتحادیۀ اروپا در افغانستان گفت که متقلبین انتخاباتی نباید معافیت داده شوند. او تصریح کرد که ریاست اجرایی کشور مخالف هر نوع امتیاز‌دهی به تقلب‌کاران انتخاباتی می‌باشد.
سخنگوی آقای عبدالله اضافه کرد که آنان در گذشته با تقرر تقلب‌کاران در سمت‌های اجرایی و سفارت‌خانه‌های افغانستان در کشورهای خارجی مخالفت کرده‌اند.
مجیب‌الرحمن رحیمی در پیوند به سروصداها دربارۀ تغییر نظام و ساختار قدرت در افغانستان گفت که قانون اساسی کشور در این زمینه صراحت دارد و مطابق مواد آن، در راستای تغییر نظام سیاسی کار خواهند کرد.
او همچنان با اشاره به اتهامات برخی گروه‌ها و شخصیت‌ها گفت: متهم‌ساختن جریان‌ها و شخصیت‌هایی‌که خواستار تغییر نظام هستند، به قوم‌گرایی و وابستگی به کشورهای خارجی اشتباه است.
او افزود: ریاست اجرایی به دلایل متعدد از جمله ارایۀ بهتر خدمات به مردم و سهیم‌ساختن آنها در تصمیم‌گیری، خواهان تعدیل قانون اساسی و در نتیجۀ آن تغییر نظام می‌باشد.
سخنگوی ریاست اجرایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران دربارۀ رهایی زندانیان حزب اسلامی از زندان‌های کشور گفت که مطابق توافق‌نامۀ حکومت وحدت ملی با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، شماری از زندانیان این حزب از زندان‌های کشور آزاد می‌گردند. اما آقای رحیمی خاطر نشان ساخت که این زندانیان شامل آن‌هایی‌که به جنایت و کشت و خون دست داشته‌اند، نخواهد بود.
او گفت که دیگر دروازۀ زندان‌های کشور به روی جنایت‌کاران و گروه‌های دهشت‌افگن همانند دورۀ آقای کرزی باز نیست.
سخنگوی ریاست اجرایی در بخشی از اظهاراتش به دست‌آوردهای سفر داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور به ولایت هلمند اشاره کرد.
او گفت که در این سفر روی طرح‌هایی به توافق رسیده‌اند که در نتیجۀ آن وضعیت امنیتی ولایت هلمند بهبود خواهد یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.