پاکستان: حمـلۀ هنـد بی‌پاسـخ نمـی‌مانـد

- ۰۷ حوت ۱۳۹۷

mandegarوزیر خارجۀ پاکستان در واکنش به حمله نیروهای هند به بخش‌های در داخل خاک این کشور می‌گوید که حملۀ جنگنده‌های هندی بی‌پاسخ نخواهد ماند.
بر بنیاد گزارش‌ها صبح دیروز ۱۲ جنگنده هندی بالای بخش‌های از خاک پاکستان حمله کردند. مقامات هندی گفته اند که نیروهای این کشور یک پایگاه هراس‌افگنان وابسته به گروه جیش محمد را در منطقۀ بالاکوت پاکستان هدف قرار داده اند که در نتیجه آن شماری زیادی از هراس‌افگنان کشته و زخمی شدند.
شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان اما پس از چاشت دیروز در یک نشست خبری ضمن رد ادعای هند مبنی بر هدف قرار دادن یک پایگاه هراس‌افگنان آن را یک تهاجم بالای منافع ملی پاکستان عنوان و تأکید کرد که این کشور به حمله‌ی هند پاسخ خواهد داد.
شاه محمود قریشی همچنان گفت که قرار است فردا نشستی مشترک در پارلمان این کشور برگزار شود تا این موضوع را همه‌جانبه بررسی کند و از سوی هم یک کمیته نیز برای تصمیم‌گیری در این مورد ایجاد خواهد شد.
آقای قریشی اعلام کرد که پاکستان شواهدی در مورد حمله هوایی هند بر ایالت خیبر پشتونخوا بدست آورده است و قرار است رسانه‌های جهانی و سفیر چین نیز به محل حملۀ نیروهای هندی برده شود تا ادعای هندی‌ها مبنی بر هدف قرار دادن هراس‌افگنان و تلفات سنگین مشخص شود.
او گفت: «ادعای هند برخلاف واقعیت است، از سفیر چین نیز دعوت شده است تا به محل حادثه برود و در مورد این رویداد به مقامات چینی و سازمان ملل اطلاع دهد. فردا{امروز} نیز نشستی در پارلمان پاکستان برگزار می‌شود تا خط سرخ این کشور را در قبال چنین حملاتی مشخص شود. نیروهای ما آمادهگی لازم را دارد، ما آرام نمی‌نشینیم. تا جای که ما خبر داریم این حمله به‌خاطر نشان دادن قدرت بوده و از تلفات آن تا حال خبری در دست نیست. هند با چنین حملاتی نمی‌خواهد که ثبات در پاکستان تامین شود».
از سویی‌هم عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز در جریان یک نشست با مقامات امنیتی این کشور از ارتش و مردم خواست که آمادهگی هرگونه اتفاقی را داشته باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.