معین وزارت اطلاعات و فرهنگ: نقش زنان در رسانه‌ها نمایشی و زیبایی‌آفرین است

گزارشگر:یک شنبه 16 حوت 1394 - ۱۵ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری در یک دهۀ گذشته در افغانستان رشد چشمگیری داشته اند. در این مدت زنان نیز توانسته اند تا اندازه‌یی حضورشان را در این رسانه‌ها اثبات کنند و در بیشتر موارد حضور آن‌ها ربط مستقیم با زیبایی و جذابیت‌شان داشته است. شماری از شبکه‌های تلویزیونی با جذب این گونه بانوان موفق شده اند شمار هواداران‌ و بیننده‌گان‌شان را افزایش دهند.
سیده مژگان مصطفوی، معاون نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در یک نشست خبری روز شنبه نقش زنان را نمایشی و زیبایی‌آفرین می‌خواند و می‌گوید که زنان افغانستان در رسانه‌ها از جایگاه مشخصی برخوردار نیستند.
خانم مصطفوی در نشست «زنان در رسانه‌ها؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» که از سوی نهاد صدای خبرنگاران زن برگزار شده، صحبت می‌کرد، از خلاهای فرهنگی و امنیتی به عنوان چالش‌های بعدی فراراه بانوان فعال رسانه‌یی یاد کرد.
معاون نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌افزاید که برخی از بانوان با ایجاد تنوع ظاهری برای جذب بیننده‌گان در رسانه‌ها به کار گماشته می‌شوند و: «وزارت اطلاعات و فرهنگ این را نمی‌خواهد».
با این حال او می‌گوید که نقش بانوان در مجموع نباید درنظر گرفته نشود و باید بیش از ۳۰ درصد کارمندان نهادهای دولتی و خصوصی را بانوان تشکیل دهند.
اما شماری نقش نمادی بانوان را دستاوردآفرین می‌دانند. مجیب خلوتگر، آگاه رسانه‌یی و مسؤول دفتر حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد (نی) می‌گوید که فعالیت رسانه‌یی بانوان زیبا می‌تواند کار یک رسانه را برجسته و چشمگیر سازد، اما نمی‌توان رشد یک رسانه‌ را مدیون زنان زیباروی آن رسانه دانست.
به باور برخی از کارشناسان اجتماعی، اکنون زنان افغانستان دیگر زنان ۱۵ سال پیش نیستند که کوچکترین دخالتی در امور زندگی فردی و دولت خویش نداشته باشند و زنان تا اندازۀ زیادی به بالنده‌گی فکری رسیده و قادرند تا دوشادوش مردان در امورات زندگی حتی بخش سیاست و دولت مشغول کار و فعالیت باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.