کاخ سفید: مشخص نیست چه تعداد سربازان‌مان می‌مانند

- ۱۰ قوس ۱۳۹۱

کاخ سفید گفته است که رییس‌جمهور اوباما هنوز تصمیم نهایی در مورد شمار سربازانی که بعد از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی می‌مانند، نگرفته است. رسانه‌ها گزارش داده اند که اوباما در مورد ابقای ده هزار سرباز فکر می‌کند.
جی کرنی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بارک اوباماپیشنهادها در مورد شمار سربازانی را که در افغانستان باقی می‌مانند، در هفته ها و ماه‌های آینده بررسی می‌کند و بعد از آن در مورد شمار نهایی سربازان تصمیم می‌گیرد. روزنامه‌های امریکایی گزارش داده اند که رییس‌جمهور امریکا در مورد ابقای ده هزار سرباز در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی غور می‌کند.
سخنگوی کاخ سفید گفت پیشنهاد وزارت دفاع امریکا و دیگر نهادها در مورد شمار سربازان، مورد غور قرار می‌گیرد. او افزود: «گستره حضور (نظامی ما در افغانستان) بسیار محدود خواهد بود… و تمرکز ما بر عملیات‌ها در مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان است».
رییس جمهور اوباما در محضر عام تصور ابقای ده هزار نیرو در عراق را مورد استهزا قرار داده است. بنابراین، آیا او حالا می‌تواند این شمار سربازان را بعد از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی بگذارد؟
اوباما از یک طرف وعده داده است که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی جنگ افغانستان را ختم می‌کند و سربازان کشورش را به خانه بر می‌گرداند. از سوی دیگر، او باید شماری از سربازان را در این کشور ابقا کند تا از بی ثبات شدن دوباره این کشور و بازگشت القاعده به آن، جلوگیری نماید. او باید میان این دو مساله توازنی برقرار سازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.