سازمان همکاری شانگ‌های از افغانستانِ باثبات حمایت می‌کند

- ۱۱ قوس ۱۳۹۱

نماینده ریاست سازمان همکاری‌ شان‌گهای با اشاره به حمایت اعضای این سازمان از افغانستان باثبات از آماده‌گی برای کمک به این کشور به منظور دستیابی به توسعه پایدار، خبر داد.
تالای‌بیک قدیراف نماینده دایمی قرقیزستان در سازمان ملل متحد و نماینده ریاست سازمان همکاری‌های شانگهای در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای طرفدار افغانستانی باثبات بوده و از هرگونه تلاش‌ در این راستا حمایت می‌کنند.
وی افزود: سازمان همکاری شانگهای آماده کمک به افغانستان در پروژه‌های زیربنایی، انرژی و حمل‌و نقل برای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی می‌باشد.
قدیراف با اشاره به اینکه ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای وابسته به ثبات در افغانستان است، تصریح کرد که مهم‌ترین مسئله بین‌المللی در این زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر است.
نماینده دایمی قرقیزستان در سازمان ملل متحد با بیان بی‌فایده بودن جنگ در افغانستان، اظهار داشت که فرایند آشتی ملی باید با هدایت و مشارکت خود افغان‌ها انجام شود.
وی از جامعه بین‌المللی خواست تا به افغانستان برای یافتن راه‌حل اساسی برای مشکلات کنونی و بهبود زندگی و نیز تأمین امنیت مستقل در این کشور کمک کند.
قدیراف همچنین بر نقش محوری سازمان ملل متحد در هماهنگ‌سازی تلاش‌های بین‌المللی برای توسعه افغانستان تأکید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.