عمران‌خان: رهبران پاکستان دربارۀ افغانستان مقصر اند

گزارشگر:سه شنبه 17 حوت 1395 - ۱۶ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان می‌گوید که رهبران پاکستان دربارۀ تیره‌گی روابط کابل- اسلام‌آباد مقصر هستند.
او در مصاحبه‌یی با اشاره به برگزاری اجلاس اکو گفت که شرکت نکردن افغانستان در این اجلاس یک نکته منفی است که باید به علت آن توجه کنیم.
خان تأکید کرد: اشرف غنی در ابتدای روی کار آمدن تلاش کرد روابط دوستانه با اسلام‌آباد برقرار کند اما رهبران پاکستان از این فرصت استفاده نکردند.
عمران‌خان گفت: اوضاع به سمتی پیش رفت که افغانستان روابط خود را با هند گسترش داد و باید بگویم رهبران پاکستان در این زمینه مقصر هستند.
رهبر حزب تحریک انصاف تصریح کرد: تنش بین پاکستان و افغانستان بالا گرفته و مرز مشترک بسته شده است اما این اقدام شیوه درستی نیست ما به جای حل مشکل سبب افزایش مشکلات شده‌ایم بنابراین نباید این روند ادامه داشته باشد.
وی افزود: دولت ایالتی خیبرپختونخواه در اختیار حزب تحریک انصاف است و حل مشکل بیکاری نسل جوان برای ما اولویت دارد.
این حزب در ۲۵ اپریل سال ۱۹۹۶ میلادی تشکیل شد و دفتر مرکزی آن در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان می‌باشد.
شعار حزب تحریک انصاف، انسانیت و انصاف است و علامت این حزب در انتخابات چوب کریکت می‌باشد.
نمایندگان حزب تحریک انصاف ۳۵ درصد مجلس ملی پاکستان، ۲۸ درصد مجلس ایالتی پنجاب،۵۶ درصد مجلس ملی خیبرپختونخواه،۴ درصد مجلس ایالتی سند، ۲ درصد مجلس ایالتی کشمیر آزاد و ۱ درصد کرسی‌های گیلگت و بلتستان را به خود اختصاص داده‌اند.
حزب تحریک انصاف از احزاب سیاسی قدرتمند در پاکستان است که رهبری آن را عمران‌خان بازیکن تیم کریکت و قهرمان در این رشته ورزشی به عهده دارد.
بعد از انتخابات سال ۲۰۱۳ حزب تحریک انصاف به عنوان سومین حزب سیاسی بزرگ در پاکستان مطرح و دولت ایالتی خیبرپختونخواه نیز به این حزب واگذار شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.