احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





رییس‌جمهور: از مداخله در آزمون کانکور جلوگیری شود

گزارشگر:سه شنبه 24 حوت 1395 - ۲۳ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3رییس‌جمهور محمد اشرف غنی دیروز از طریق ویدیو کنفرانس با والیان ۳۴ ولایت در پیوند به محو پولیو و برگزاری آزمون کانکور صحبت کرده و به برگزاری شفاف این آزمون تأکید کرده است.
محمد اشرف غنی هم‌چنان گفته است که ولسوالی‌هایی که خطر پولیو در آن‌ها احساس می‌شود، باید تشخیص و نیروهای امنیتی ساحات متذکره را تأمین امنیت کنند.
به گفته رییس‌جمهور: همکاران ما اجازۀ همکاری با کشورهای همسایه، به‌ویژه پاکستان را دارند، زیرا نمی‌خواهیم که صحت و تجارت سیاسی شود، مبارزه با ویروس پولیو و توسعۀ تجارت به نفع کشورهای منطقه است.
رییس‌جمهور در بخش دیگر سخنانش، از والیان خواست تا از مداخلۀ افراد غیرمسوول در آزمون کانکور جلوگیری کنند و در صورت مشاهدۀ مداخله در این روند، در برابر عاملان آن اقدامات قانونی انجام شود.
محمد اشرف غنی تأکید کرد که شورای امنیت ملی با وزارت تحصیلات عالی در راستای تأمین امنیت آزمون کانکور همکاری همه‌جانبه خواهد کرد.
او تأمین شفافیت آزمون کانکور را دستاوردی برای هر والی و تمام حکومت دانسته و گفته است که آن‌ها در امور دانشگاه‌ها و تحصیلات عالی مداخله نکنند و باید پروسه‌های علمی از مداخله در امان بمانند.
اشرف غنی با اشاره به خطر افراط‌گرایی در برخی نهادهای تحصیلی گفته که نهادهای تحصیلی باید از این ناحیه نیز مورد توجه جدی قرار گیرند، زیرا افراط‌گرایی با فرهنگ ما در تضاد است.
غنی خطاب به والیان گفته است: “برای سال ۱۳۹۶ برنامۀ واضح جلوگیری و بازپس‌گیری زمین‌های غصبی را روی‌دست گیرید و سال آینده در مبارزه با غاصبان زمین، نقطۀ عطف برای شما خواهد بود.”
قبل از این، فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی نیز از والیان خواسته تا از دخالت و ورود افراد غیرمسوول در برگزاری و پروسۀ ملی کانکور جلوگیری کنند.
وزیر تحصیلات عالی هم‌چنان تأکید کرده بود که برخی والیان در پروسه‌های علمی دخالت می‌کنند که سبب زیر سوال رفتن شفافیت و رقابت غیر سالم می‌گردد. اما خانم مومند گفته که در سال جدید برای برگزاری آزمون کانکور از سیستم بیومتریک استفاده خواهد شد و آن می‌تواند شفافیت بیشتر را تأمین کند.
به گفته بانو مومند، فصل برگزاری آزمون کانکور تغییر یافته و از وزارت دفاع ملی خواسته تا جهت انتقال مواد آزمون کانکور به ولایات، همکاری کند.
این درحالی است که آزمون کانکور در سال‌های گذشته با تقلب‌های زیادی همراه بود که در برخی از موارد سوالات آزمون کانکور پیش از برگزاری آن به فروش رسیده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.