رییس اجرایی حکومت وحدت ملی: سلامت کودکان دنیا وابسته به ریشه‌کن‌شدن پولیو در افغانستان و پاکستان است

گزارشگر:سه شنبه 15 حمل 1396 - ۱۴ حمل ۱۳۹۶

نخستین مرکز عملیاتی برای محو پولیو دیروز در کابل افتتاح شد.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در این مراسم گفت که آیندۀ سلامت جسمی کودکان دنیا وابسته به ریشه‌کن‌شدن پولیو در افغانستان و پاکستان است.
او افزود که مبارزه با ویروس پولیو و محو آن یکی از مهمترین برنامه‌های ملی حکومت وحدت ملی می‌باشد.
mandegar-3وی با ابراز قدردانی از بنیاد بیل گیتس و سایر سازمان‌های بین‌المللی همکار گفت که سال ۲۰۱۵ در حاشیهٔ مجموع عمومی سازمان ملل متحد با آقای بیل گیتس دیدار داشتیم. در این دیدار، آقای گیتسوعدۀ ساخت این تعمیر را سپرد که اکنون شاهد بهره‌برداری آن هستیم.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، فعالیت این مرکز را برای جلوگیری از انتشار ویروس پولیو برای افغانستان و جهان سرنوشت‌ساز عنوان کرد و در این زمینه شخصاً از آقای بیل گیتس سپاس‌گزاری نمود.
به گفتۀ او، در صورت غفلت و کوتاهی، این ویروس سلامت جسمی نه‌تنها کودکان افغانستان بلکه دنیا را با مشکل مواجه می‌سازد، به این دلیل ارادهٔ حکومت برای ریشه‌کن نمودن این مرض جدی است.
رییس اجرایی با تأکید بر ضرورت کار مشترک و هماهنگی بیشتر میان حکومت افغانستان و نهادهای بین‌المللی گفت که مبارزه با پولیو یک مسوولیت ملی و انسانی ‌می‌باشد.
همچنانوی از راه‌اندازی یک کمپین سراسری برای محو ویروس پولیو خبر داد و اظهار داشت که براساس آمارها سال گذشته ۱۳ وقایع پولیو ثبت شده بود؛ اما امسال ۲ واقعه ثبت شده است که نشان‌دهندهٔ کاهش چشم‌گیر این مرض در کشور است.
در این برنامه، آقای اپوروا نماینده ویژه بیل گیتس که برای افتتاح این مرکز به افغانستان آمده است، اظهار داشت که راه‌اندازی این مرکز آغاز یک کار جدی است. او از تعهد بنیاد بیل گیتس برای ادامۀ همکاری‌ها با افغانستان، به رییس اجرایی کشور اطمینان داد.
در این برنامه رهبری وزارت صحت‌عامه، نماینده‌های سازمان‌های بین‌المللی یونیسف، WHO و یونابس نیز اشتراک داشت.
این مرکز به هزینه ۲.۶ میلیون دالر از سوی بنیاد بیل گیتس ساخته شده است که از طریق آن خدمات آموزشی و چگونگی مبارزه با پولیو در سراسر کشور رهبری می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.