دبیرکُل ناتو: به افغانستان نیروی بیشتر می‌فرستیم

- ۱۱ ثور ۱۳۹۶

دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با یک روزنامۀ آلمانی با توجه به قدرت گرفتن تروریست‌ها در افغانستان از تصمیم این ایتلاف نظامی برای اعزام نیروهای بیشتر به این کشور خبر داد.
با توجه به قدرت گرفتن گروه های تروریستی در افغانستان ایتلاف نظامی ناتو این مساله را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام کند.
MANDEGARینز استولنبرگ، دبیر کُل ناتو در بخشی از گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» تصریح کرد که شرایط امنیتی در افغانستان یک چالش است؛ از این رو این ایتلاف نظامی به این مساله می‌پردازد که آیا ما ماموریت آموزشی خود موسوم به «پشتیبانی قاطع» در این کشور را که در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نیرو دارد تقویت کنیم.
به گفتۀ استولنبرگ، بویژه این مساله مد نظر است که این ماموریت آموزشی دیگر سال به سال تمدید نشده بلکه برای یک دورۀ زمانی طولانی‌تری در نظر گرفته شود. به این ترتیب، ما می‌خواهیم چشم‌انداز دراز مدت‌تری را ایجاد کنیم. انتظار می‌رود تصمیم‌گیری در این باره در ماه جنوری انجام شود.
کشورهای عضو ناتو که اواخر سال ۲۰۱۴ رسما به عملیات نظامی خود در افغانستان پایان دادند، هم‌چنان بیش از ۱۳ هزار نیرو را در این کشور مستقر دارند. حدود ۸۴۰۰ نیروی مستقر در افغانستان از ارتش امریکا هستند.
استولنبرگ هم‌چنان اعلام کرد که ایتلاف نظامی ناتو در آینده بیشتر در مبارزه با تروریسم بین‌المللی مشارکت خواهد کرد.
او تاکید کرده است: «ما در این زمینه فعالیت‌هایی را در عراق و افغانستان داریم، اما ظرفیت و پتانسیل این را داریم که هنوز اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهیم».
به باور دبیرکُل ناتو، آموزش نیروهای محلی بهترین سلاح برای مبارزه با تروریسم است. اولین تصمیم‌گیری‌ها در این باره باید در دیدار سران کشورهای ناتو در اواخر ماه می گرفته شود. هم‌چنان از جمله عملیات قدرت‌مندانه‌تر هواپیماهای شناسایی آواکس ناتو قابل تصور است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.