استقبال وزارت دفاع از استقرار جنگنده‌های اف- ۱۶ در افغانستان

- ۱۳ ثور ۱۳۹۶

مسوولان در وزارت دفاع ملی از استقرار جنگنده‌های اف- ۱۶ در افغانستان استقبال کرده و گفته اند که ناتو از این جنگنده ها برای از بین بردن پایگاه‌های بزرگ تروریستی استفاده خواهد کرد.
نیروهای حمایت قاطع در افغانستان شام روز دوشنبه، ۱۱ ثور اعلام کردند که نیروهای هوایی امریکا با هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ فالکون از پایگاه هوایی آویانو ایتالیا به MANDEGARسمت میدان هوایی بگرام در شمال کابل حرکت کرده‌اند.
ماموریت حمایت قاطع در توییتر رسمی خود نوشت که این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی آویانو در شمال ایتالیا به میدان هوایی بگرام خواهند آمد.
اما ناتو به تعداد این جنگندهای اف-۱۶ اشاره نکرده است.
در همین حال، مسوولان در وزارت دفاع ملی، این خبر را تایید کرده می‌گویند که این جنگنده‌ها، دورترین پایگاه‌های تروریستی هراس افگنان در افغانستان را هدف قرار خواهند داد.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع گفته است که استفاده از جنگنده‌های امریکایی در جنگ افغانستان برای سرکوب تروریستان موثر خواهد بود.
آقای رادمنش گفته است که براساس تعهدات نظامی حکومت افغانستان با ناتو و امریکا، قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ناتو و امریکا، ارتش افغانستان را با پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها و تجهیزات نظامی تجهیز کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.