امام‌علی رحمان: امنیت آسیای مرکزی به امنیت افغانستان وابسته است

گزارشگر:سه شنبه 2 جوزا 1396 - ۰۱ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3رییس‌جمهور تاجیکستان اعلام کرد که تهدیدات تروریستی در آسیای مرکزی به دلیل وضعیت امنیتی نامناسب در افغانستان افزایش یافته است.
امام‌علی رحمان رییس‌جمهور تاجیکستان اعلام کرد که سیاست‌های دوگانه برخی از کشورها باعث به وجود آمدن چالش در مبارزه با تروریسم شده است.
وی افزود: حمایت سیاسی، مالی و اطلاعاتی برخی سازمان‌ها از گروه‌های تروریستی باعث گسترش قلمرو و فعالیت این گروه‌ها در منطقه شده است.
رییس‌جمهور تاجیکستان این اظهارات را در اجلاس سران کشورهای عربی-امریکا که زیرعنوان مبارزه با تروریسم در ریاض برگزار شد، عنوان کرده است.
امامعلی رحمان تصریح کرد که ثبات و امنیت آسیای مرکزی به چگونگی وضعیت امنیتی افغانستان ارتباط دارد.
وی در این نشست اظهار داشت: باید راه‌های موثری را برای قطع منشا و سرچشمه‌ کمک‌های سیاسی، نظامی و مالی گروه‌های تررویستی مورد بررسی قرار دهیم.
رییس‌جمهور تاجیکستان گفت که در دو دهه اخیر صدها نشست و همایش بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم برگزار شد اما نتایج قابل توجهی بدست نیامد.
این در حالی است که ولایت‌های شمالی افغانستان با تاجیکستان و کشورهای آسیای مرکزی مرز مشترک دارند و گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در شمال افغانستان نگرانی این کشورها را برانگیخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.