چترباز افغانستانی: آرزویم چترسواری بر فراز کوه‌های افغانستان است

گزارشگر:یک شنبه 7 جوزا 1396 - ۰۶ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3چترباز افغانستانی با بیان این‌که آرزو دارد بر فراز کوه‌های افغانستان پرواز و بر زمین این کشور فرود بیاید، می‌گوید که یکی از دلایل این‌که ورزش چتربازی را انتخاب کرده است، رایج ساختن و آموزش این ورزش برای هم‌وطنانش است.
لذت پرواز در آسمان و فرود بر زمین توصیف نشدنی است، این جمله را هاشم مالستانی چترباز افغانستانی می‌گوید که به اندازۀ نیمی از عمرش را با چتر پرواز کرده است.
آرزویش پرواز از ارتفاعات و کوه‌های بلند افغانستان است و می‌گوید برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد. مهاجرت و سختی‌های زنده‌گی نتوانسته است مانع از پرداختن به علایق و لذت‌های شخص‌اش در زنده‌گی شود.
هاشم مالستانی علی‌رغم این‌که به کار ساختمانی مشغول است، روزهای آخر هفته و تعطیلات را به دور از هیاهوی شهری و صدای جوش خوردن آهن و میلگرد برای پرواز به کوه‌ها و ارتفاعات می‌رود.
او بیش از ۱۸ سال است که به چتربازی مشغول است و در طول این مدت از کوه‌های بسیاری در ایران پرواز کرده است.
این چترباز افغانستانی از کوه‌ها و ارتفاعات بلندی چون کوه‌های البرز، ارومیه، مریوان با چتر فرود آمده است و مقام‌های بسیاری را کسب کرده است.
او می‌گوید که تجهیزات وسایل چتربازی گران است، اما با این حال توانسته است در کنار کار ساختمانی به چتربازی پردازد.
هاشم مالستانی هرچند می‌گوید که کارساختمانی با چتربازی شباهتی ندارد، اما کار کردن بر بلندای برج‌ها و آسمان خراش‌ها سبب شده است که او برای اوج گرفتن در ارتفاعات و پرواز در آسمان آماده‌گی کسب کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.