هشـدار از سقـوط سـرپل/ والی سرپل به رییس‌ حکومت وحدت ملی: به داد مردم سرپل برسید

گزارشگر:دوشنبه 8 جوزا 1396 - ۰۷ جوزا ۱۳۹۶

یک نماینده سرپل در مجلس سنا هشدار داد که اگر به وضعیت امنیتی این ولایت رسیده‌گی صورت نگیرد، سرپل سقوط خواهد کرد.
محمد عظیم قویاش نماینده مردم سرپل در مجلس سنا روز یک‌شنبه در نشست عمومی مجلس سنا، وضعیت امنیتی سرپل را بد توصیف کرد و mandegar-3خواستار کمک‌رسانی فوری به این ولایت شد.
آقای قویاش افزود: “طالبان از طرف روز در ۵ تا ۶ کیلومتری مرکز شهر سرپل با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند و از طرف شب تا ۲۰۰ متری مقام ولایت و فرماندهی پولیس پیش آمده و به درگیری با نیروهای امنیتی می‌پردازند”.
به گفتۀ او، وضعیت امنیتی سرپل شکننده است و اگر دولت مرکزی توجه نکند، احتمال سقوط این ولایت به دست طالبان وجود دارد.
او فرمانده پولیس ولایت سرپل را شخص بی‌کفایت خواند و گفت: “فرمانده پولیس ناتوان است و برای نجات سرپل کاری کرده نمی‌تواند؛ اگر به زودترین فرصت تغییراتی در فرماندهی سرپل نیاورد، مردم سرپل این تحفه نایاب را دوباره به وزارت داخله خواهند فرستاد”.
نماینده سرپل می‌گوید که هرچند نهادهای امنیتی از حدود دوماه پیش عملیات بزرگی را در این ولایت آغاز کردند؛ اما این عملیات نمایشی بود و هیچ تاثیری در بیرون راندن و یا تضعیف هراس افگنان در سرپل برجا نگذاشته است.
سرپل از ابتدای سال جاری خورشیدی شاهد ناامنی‌های فزاینده است.
ولسوالی کوهستانات این ولایت از حدود دو سال پیش در کنترل طالبان است و نیز هراس افگنان در بسیاری نقاط دیگر این ولایت فعالیت دارند.
در این حال، والی سرپل در دیدار با رییس‌جمهوری گفته است که نبود امنیت جریان حکومت‌‍داری در این ولایت را با چالش روبرو ساخته است.
او به رییس جمهوری گفته که وضعیت کنونی سرپل نیازمند توجه عمیق و قاطع شخص شماست. چون دشمن روز افزون سلطه می‌یابد، شهرک‌های اقتصادی را در دست می‌گیرد، مورال مردمی و دولتی رو به تنزل است و ده‌ها موارد دیگر. فقط نیروهای جان برکف امنیتی و مردمی هست که سد راه گسترش وحشت و دهشت شده است .
او هشدار داده که اگر یک حرکت مناسب برای قلع وقم دشمن راه‌اندازی نشود ممکن عواقبش وخیم‌تر از آنچه شود که پیش‌بینی نکرده باشیم .
او به خطاب به رییس حکومت وحدت ملی گفته است:
به داد سرپل و سرپلیان برسید. چنانچه تصامیم لازم در قبال وضعیت رو به وخامت سرپل به اسرع وقت اتخاذ نگردد، من حیث یک فرد این کشور که ملت و میهنم را سخت دوست دارم و ننگ تاریخی را هم نمی‌پذیرم، دوام کارم به حیث والی به خیر حکومت مرکزی و مردم سرپل نخواهد بود.
در ادامه آقای غنی گفته است: من در جریان اوضاع سرپل هستم. این بار هم پس از مطالعه دقیق گزارش کتبی شما در هماهنگی با بخش‌های ذیربط در قبال سرپل تصمیم مقتضی اتخاذ می‌نمایم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.