کمیسیون انتخابات: تا ۴۵ روز روند تثبیت مراکز رأی‌دهی نهایی می‌شود

گزارشگر:یک شنبه 25 سرطان 1396 - ۲۴ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که این کمیسیون روند تثبیت مراکز رای دهی را در سراسر کشور آغاز کرده است و این روند تا ۴۵ روز آینده، نهایی خواهد شد.
امام محمد وریماچ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که برای پیشبرد روند تثبیت مراکز رای‌دهی کشور، این کمیسیون به تعداد یک هزار کارمند موقت را در مرکز و ولایت‌ها استخدام کرده است.
آقای وریماچ گفت، هم‌زمان با آغاز روند تثبیت این مراکز، نهادهای امنیتی نیز در جریان گذاشته شده است تا امنیت این مراکز را تأمین کنند.
آقای وریماچ افزود که کمیسیون مستقل انتخابات در مجموع برای چگونگی تامین امنیت انتخابات، نگرانی های خود را با مسوولان امنیتی و حکومت شریک کرده است.
وی با بیان این مطلب که حکومت برای تامین امنیت انتخابات و مراکز رای دهی به کمیسیون انتخابات اطمینان داده، بیان داشت، انتظار می‌رود که انتخابات به دور از چالش های امنیتی، برگزار شود.
از سویی هم، مسوولان نهادهای امنیتی نیز از تامین امنیت روند انتخابات در سراسر کشور اطمینان می دهند.
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید بر اساس تعهدات امضا شده میان کمیسیون و نهادهای امنیتی، نیروهای امنیتی مکلف‌اند تا امنیت مراکز رای دهی و شهروندان کشور را در روز انتخابات بگیرند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی خاطرنشان کرد که هرچند جنگ و ناامنی در کشور وجود دارد اما بر اساس برنامه های نهادهای امنیتی و دفاعی، تلاش خواهد شد تا از هرگونه اخلال و بی نظمی در انتخابات، جلوگیری شود.
آقای رادمنش افزود، در یک سالی که تا برگزاری انتخابات باقی مانده است، تلاش خواهد شد تا مناطق ناامن از وجود هراس افگنان پاک سازی شده و زمینه اشتراک مردم در روند انتخابات، مساعد شود.
انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی قرار است به تاریخ ۱۶ سرطان سال آینده خورشیدی در کشور برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.