هاجر ابوالفضل برندۀ جایزۀ «استفادۀ شجاعانه از ورزش» شد

گزارشگر:شنبه 7 اسد 1396 - ۰۶ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3هاجر ابوالفضل، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال بانوانِ افغانستان و نمایندۀ جوانان سازمان ملل متحد، برندۀ جایزۀ «استفادۀ شجاعانه از ورزش» از سوی سازمانِ «فراتر از ورزش» شد.
این جایزه در مراسمی در نیویورک امریکا از سوی دو ورزشکار دبلیو.دبلیو.ای (WWE) به او اهدا شد.
جایزۀ استفادۀ شجاعانه از ورزش به افرادی اعطا می‌شود که با استفاده از ورزش، تغییری ایجاد می‌کنند و وضعیت موجود را به چالش می‌کشند و تغییرات مثبت در جوامع مختلف ایجاد می‌کنند.
هاجر ابوالفضل، فوتبالیستِ بانو، به دلیل فعالیت‌های اجتماعی‌اش از جمله توان‌مندسازی زنان از سطح مردم عادی تا نخبه‌گان و همکاری با سازمان‌های مختلف ورزشی، برندۀ این جایزه شده است.
در این مراسم از ۲۵۰ درخواست از ۷۰ کشور تنها ۳۷ سازمان توانستند که برای دریافت «۱۳ جایزۀ بی‌نظیر» با هم رقابت کنند.
در بخشی که هاجر ابوالفضل نامزد شده بود، مارک کبیان، موسس «یالا»، مت دیماتو، مدیر سازمان «زنده‌گی جدید برای شیکاگولند» و سیلوا منول، از موسسۀ love.futbol با هم به رقابت پرداخته بودند.
هاجر در سال ۲۰۰۸ در یک رقابتی که میان بازیکنان مکتب‌های شهر کابل برگزار شده بود، توانست به تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان راه یابد. سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ میلادی به هاجر ابوالفضل، لقب سفیر جوانان را داد. او هم‌چنان لقب بهترین ورزشکار سال ۲۰۱۶ را نیز دارد.
تیم ملی بانوان کشور در سال ۲۰۰۴ میلادی تشکیل شد و در سال ۲۰۰۷ رسماْ به فعالیت آغاز کرد. اکنون این تیم، در سه ردۀ سنی بیش از ۷۰ بازیکن دارد و در سه تیم فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.