نیروهای ارتش ۴ پایگاه را در غورماچ فاریاب ترک کردند

گزارشگر:سه شنبه 31 اسد 1396 - ۳۰ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3نیروهای ارتش چهار پایگاه را در غورماچِ فاریاب ترک کردند. یک منبع حکومتی در ولایت فاریاب که نخواست نامش فاش شود به سلام‌وطندار می‌گوید، شماری از نیروهای ارتش مربوط این پایگاه‌ها که در غورماچ در محاصرۀ طالبان قرار داشتند، این پایگاه‌ها را ترک کرده‌اند.
به گفتۀ منبع، این نیروها شب گذشته با جنگ‌افزارهای‌شان به کندک سوم ارتش که در نزدیکی این پایگاه‌ها قرار دارد، آمده‌اند. این منبع می‌گوید که در حال حاضر این ۴ پایگاه در اختیار گروه طالبان است.
احمدجاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب در بارۀ ترک این پایگاه‌ها چیزی نمی‌گوید، اما به گفتۀ او، این پایگاه‌ها به خاطر دفاع خودی نیروهای ارتش ایجاد شده بودند که نیاز جدی به وجود آن‌ها نیست.
آقای بیدار می‌گوید که با آغاز عملیات پس‌گیری ولسوالی غورماچ، پایگاه‌های تازه‌یی در بخش‌های مناسب این ولسوالی ایجاد خواهد شد.
طالبان با نشر خبرنامه‌یی ادعا می‌کنند که نیروهای ارتش از ۶ پایگاه در منطقۀ آبگرمک فرار کرده‌اند و این پایگاه‌ها اکنون در اختیار افراد این گروه قرار دارند.
گفتنی‌ست که شماری از سربازان کندک سوم ارتش که از چندی به این‌سو در ولسوالی غورماچ فاریاب در محاصرۀ طالبان قرار دارند، روز گذشته هشدار داده بودند که اگر مواد خوراکی و تجهیزات به آنان نرسد، پایگاه‌های خود را ترک خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.