«شبکه ملی زنان افغان» در حکومتداری محلی افتتاح شد

گزارشگر:چهار شنبه 29 سنبله 1396 - ۲۸ سنبله ۱۳۹۶

mandegar-3اداره مستقل ارگان‌های محلی در همکاری با وزارت امور زنان و برنامه شهر با کمک مالی اداره انکشاف ایالات متحده امریکا (USAID) شبکه ملی زنان افغان در حکومتداری محلی را به هدف دادخواهی و مشارکت زنان در ادارات محلی راه‌اندازی کرده‌اند.
عبدالمتین بیگ رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محلی روز سه‌شنبه (۲۸سنبله) در کنفرانس افتتاحیه این شبکه در کابل بیان داشت که این برنامه به هدف دادخواهی و افزایش مشارکت زنان در ادارات محلی کشور راه اندازی شده است.
آقای بیگ، درصدی حضور زنان در سطوح متوسط به پایین ادارات محلی را ۱۶ درصد دانسته افزود که در حال حاضر تنها شمار انگشت شمار زنان در سطوح رهبری ارگان‌های محلی فعالیت می‌کنند که این وضعیت به هیچ وجهه پذیرفتنی نمی‌باشد.
آقای بیگ بیان داشت که از طریق راه‌اندازی این شبکه، زمینه‌های مصون کاری برای زنان در ادارات ایجاد گردیده و از مشارکت موثر آنان در ارگان‌های محلی به ویژه در سطوح رهبری این ادارات حمایت عملی صورت خواهد گرفت.
در همین حال، دلبر نظری وزیر امور زنان بیان داشت که حضور و مشارکت موثر زنان در ادارات محلی باعث تقویت حکوم داری خوب و ایجاد ثبات و رفاه اجتماعی در کشور خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.