تنش در فوتبال، هیأت فیفا را به افغانستان کشاند

- ۲۴ میزان ۱۳۹۶

manegar-3فدراسیون فوتبال کشور اعلام کرده که برای رفع تنش و بررسی مداخلات اشخاص و افراد در فوتبال کشور، هیأتی از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) وارد افغانستان شده است.
یوسف کارگر، سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفته است که هدف از سفر این هیأت، بررسی وضعیت فوتبال افغانستان و تعیین تاریخ برگزاری انتخابِ رییس فدراسیون فوتبال افغانستان است.
قرار بود که انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان برای انتخاب رییس آن، روز ۱۶ حملِ امسال برگزار شود، اما به دلیل مداخلۀ مقام‌های دولتی در این روند، فیفا آن را به تعویق انداخت.
آقای کارگر می‌گوید که تصمیم این هیأت دربارۀ فدراسیون فوتبال افغانستان می‌تواند بر رشد فوتبال افغانستان تأثیرگذار باشد.
ریاست این هیأت را علی کفاشیان، معاون فدارسیون فوتبال آسیا (AFC) به عهده دارد. آقای کفاشیان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بر قطع مداخلات سیاسی بر فوتبال افغانستان پافشاری کرده و گفته است که فوتبال نباید سیاسی شود.
آقای عبدالله در این دیدار وعده سپرده که نهادهای ورزشی به ویژه فوتبال در کشور غیر سیاسی خواهد شد و اطمینان داده است که پس از این، جلو مداخلۀ سیاسی در کار نهادهای ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال افغانستان را خواهد گرفت.
قرار است که این هیأت پس از ختم بررسی‌هایش دربارۀ فوتبال افغانستان به فدراسیون فوتبال آسیا گزارش دهد. فوتبال افغانستان در رده‌بندی فیفا در جایگاه ۱۵۸ قرار دارد. قبل از این تنش‌ها، فوتبال افغانستان توانسته بود، رتبۀ ۱۲۹ را در رده‌بندی جهانی فیفا به دست آورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.