«سیا به کشتن رهبران طالبان کمر بسته است»/ یک عضو مجلس: امریکا برنامۀ سرکوب طالبان را ندارد

گزارشگر:ناجیه نوری / سه شنبه 2 عقرب 1396 - ۰۱ عقرب ۱۳۹۶

مقام‌ها در سازمان اطلاعات مرکزی امریکا «سیا» می‌گویند که قرار است این سازمان تیم ویژه‌یی را برای کشتن رهبران طالبان به افغانستان بفرستد.
روزنامه نیویارک تایمز به نقل از مقام‌های سازمان سیا نوشته که اعزام تیم ویژه برای کشتن رهبران طالبان، بخشی از استراتیژی جدید امریکا برای mandegar-3افغانستان است.
روزنامه نیویارک تایمز نوشته:» این تیم ویژه در کنار نیروهای ویژه افغانستان، رهبران و فرماندهان طالبان را هدف قرار خواهند داد».
نیویارک تایمز از قول دو تن از «مقامات ارشد امریکائی» ادعا نموده که این تاکتیک شامل اعزام تیم‌های کوچک افسران مجرب و قراردادی‌ها است که در کنار نیروهای افغانستان جنگجویان طالبان را مورد پیگرد قرار دهند.
تاهنوز سازمان اطلاعات مرکزی امریکا این گزارش را رد یا تایید نکرده است.
در همین حال، نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز تاکنون گزارش‌ها درباره اعزام تیم ویژه سازمان «سیا» به افغانستان را تایید یا رد نکرده‌اند.
این در حالی‌است که جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان روز یکشنبه ۳۰ میزان/مهر، به تروریستان هشدار داد که در زمستان پیش‌رو به شدت سرکوب خواهند شد.
جنرال نیکلسون که به ولایت قندهار سفر کرده بود در نشستی با مسوولان امنیتی و دفاعی قندهار تاکید کرد که نیروهای خارجی حملات هوایی خود برمواضع گروهای تروریستی را افزایش خواهند داد.
فرمانده عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان تاکید کرد که براساس استراتیژی جدید دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، تروریستان در افغانستان به خصوص گروه تروریستی داعش به شدت سرکوب خواهند شد.
فرمانده عمومی نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفته که تروریستان باید در انتظار زمستانی سخت و دشوار باشند؛ چرا که عملیات‌های نیروهای افغانستان و بین‌المللی علیه آنان افزایش خواهد یافت.
جنرال نیکلسون افزود:«ما تنها بر سرکوب گروه‌های تروریستی تمرکز نخواهیم کرد، کشورهایی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند را نیز به شدت زیر فشارهای سیاسی و دیپلوماتیک قرار خواهیم داد».
اما آگاهان نظامی- سیاسی این طرح امریکا را فریب افکار عمومی خوانده تاکید دارند که امریکا بسیار به خوبی می‌داند که لانه‌های تروریستان در خاک پاکستان قرار دارد.
شیکبا هاشمی عضو کمیسیون دفاعی مجلس نماینده‌گان به روزنامه ماندگار می‌گوید: «ما به چند دلیل به این گفته‌های امریکا باور نداریم، اول این‌که برای امریکا و سیا کاملاً نقاط فعالیت طالبان معلوم و مشخص است».
اوتاکید کرد: «سیا» می‌داند که شورای کویته، پشاور و ای اس ای در پاکستان طالبان را هدایت و رهبری می‌کنند و از سویی هم همین اکنون شبکه‌های استخباراتی امریکا در بگرام، هلمند، قندهار و سایر ولایت افغانستان فعال اند؛ بنابراین چه نیازی به فرستادن یک تیم ویژه است.
بانو هاشمی همچنان گفت: فرستادن یک تیم ویژه برای هدف قرار دادن طالبان یک سیاست عوام‌فریبانه و دروغ بیش است؛ زیرا استخبارات امریکا در تمامی ولایات افغانستان فعالیت‌های گسترده دارند.
این عضو مجلس افزود: بارها مردم هلمند، قندهار، کندز وسایر ولایات افغانستان گفته اند که هواپیماهای امریکایی برای طالبان وسایل و تجهیزات می‌رساند و این یک حقیقت است و ما بارها از مردم شنیده‌ایم؛ بنابراین باید امریکا بداند که دیگر مردم افغانستان و دنیا فریب چنین اقدمات آنان را نخواهند خورد.
وی همچنان گفت: تمامی نقاط افغانستان برای امریکا معلوم و مشخص است؛ بنابراین فرستادن تیم ویژه برای نابودی رهبران طالبان فریبی بیش نیست و هیچ کس به این حرف‌های آنان باور نخواهند کرد.
بانو هاشمی می‌گوید: هدف امریکا نابودی طالبان و آوردن امنیت به افغانستان نیست؛ بل هدف فریباندن مردم به بهانه‌های مختلف است، زیرا همه می‌دانند که اگر امریکا بخواهد، می‌تواند لانه‌های تروریستان را هدف قرار دهد، چون لانه‌های تروریستان در پاکستان قرار دارد و امریکا و حتا تمام دنیا از این موضوع آگاه اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.