زورگویی معاون به رییس: در نشست بعدی به زور در چوکی‌ ریاست می‌نشینم!

گزارشگر:سه شنبه 2 عقرب 1396 - ۰۱ عقرب ۱۳۹۶

درگیری‌های رییس و معاون مجلس نماینده‎گان در نشست عمومی روز دوشنبه مجلس یکبار دیگر بالا گرفت و همایون همایون معاون اول مجلس ادعا کرد که آقای ابراهیمی نمی‌خواهد کمیسیون‌های موظف بررسی فساد در مجلس به کارشان آغاز کنند.
mandegar-3آقای همایون خطاب به رییس مجلس گفت: «در نشست بعدی مجلس به زور در چوکی ریاست می‌نشینم و دل‌تان که هر کاری که می‌کنید بکنید».
او بیان داشت: «من هم کار غیر قانونی می‌کنم مثل که شما کار غیرقانونی می‌کنید و مانع بررسی هیات موظف می‌شوید».
عبدالرحیم ایوبی دیگر عضو مجلس هم گفت که در نشست بعدی خودش به چوکی ریاست مجلس می‌نشیند به خاطری‌که رییس اجازه نمی‌دهد کمیسیون‌های موظف کار بررسی اتهام فساد به دبیرخانه مجلس را آغاز کند.
اما عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان، آقای همایون را مانع کار بررسی خواند و گفت که مجلس جای پهلوانی و بدماشی نیست.
آقای ابراهیمی گفت: «من می‌گویم که پنج کمیسیون به ریاست آقای زازی (منشی مجلس) این اتهام را بررسی کند؛ ولی شما می‌گوید که چهار کمیسیون باشد؛ وقتی شما تاکید دارید پس چهار کمیسیون به ریاست یک عضو هیات اداری این اتهام را بررسی کرده و نتیجه‌اش را به مجلس بیاورید».
ابراهیمی افزود که مرتکب هیچ خیانتی نشده و می‌داند اتهام فساد یک برنامه برای هدف دیگری است.
برخی از نماینده‌گان دیگر مجلس نیز هیات اداری را به زورآزمایی علیه یکدیگر متهم کردند.
مولوی تره خیل گفت: «می دانیم که زور مالی و پولی در بیرون زیاد دارید ولی لطفاً زورنمایی نکنید؛ زیرا این زور آزمایی شما به حیثیت همه اعضای مجلس توهین است».
آقای تره خیل تاکید کرد که موضوع مطابق به اصول باید از سوی هیات موظف مجلس بررسی شود.
سر انجام مجلس نماینده‌گان توافق کرد که چهار کمیسیون به ریاست عرفان الله عرفان نایب منشی مجلس سر از روز دوشنبه بررسی‌هایش را در مورد اتهام فساد در دبیرخانه مجلس به شکل بیطرفانه آغاز کرده و نتایج آن را به مجلس عمومی گزارش دهد تا خانه ملت از این جنجال رهایی یابد.
همایون معاون اول مجلس ادعا دارد که اسناد کافی در مورد اختلاس در دبیرخانه مجلس نماینده‌گان را به دست آورده است و آقای ابراهیمی رییس مجلس نیز در این اختلاس دست دارد.
اما؛ آقای ابراهیمی این ادعا را بی مورد خوانده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.