در دهمین سالروز شهادت استاد کاظمی مطرح شد: کمیسیون انتخابات باید به طور بنیادین اصلاح شود

گزارشگر:شنبه 13 عقرب 1396 - ۱۲ عقرب ۱۳۹۶

از دهمین سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی، رهبر حزب اقتدار ملی و عضو مجلس و پنج تن دیگر از نمایندگان پارلمان، دیروز در تالار لویه جرگه گرامی‌داشت به عمل آمد.
mandegar-3در این مراسم، رهبران سیاسی کشور، شهید کاظمی را شخصیتی تأثیرگذار در تحولات ده‎هه‌های پسین عنوان کرده و از کارنامه‎های او به نیکویی یاد کردند.
محمد اشرف‌غنی، رییس حکومت وحدت ملی، در پیامی، شهید سید مصطفی کاظمی را چهره برجستۀ سیاست و جهاد کشور خوانده و گفت که کاظمی در فصل‌ها و زمان‌های مختلف در نقش مثبت تبارز کرد. وی در عرصه جهاد و مقاومت درکنار مردم ایستاده گی نموده و پس از توافق بن در نقش یکی از پایه‌گذاران فصل جدید عرض اندام نمود.
داکتر عبدالله رییس اجرایی، کارنامه‎های شهید کاظمی را در تاریخ کشور ماندگار خوانده و از او به عنوان کسی یاد کرد که در پی رشد اقتصادی و توسعۀ کشور بوده است.
در این حال، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، از ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی منتقد حکومت خواست که موضع‌گیری‌های‌شان با درک وضعیت کشور انجام دهند تا شرایط برای بهره‌برداری دشمن فراهم نشود.
آقای عبدالله خطاب به منتقدان حکومت وحدت ملی، از جریان‌های سیاسی خواست تا برخوردشان با مسایل بزرگ ملی مسوولانه باشد.
او خطاب به منتقدان حکومت گفت: اگر شرایط کشور را خوب درک نکنیم و تحلیل واضح نداشته باشیم و با تفرقه راه را طی کنیم فرصت برای دشمنان فراهم خواهد شد.
رییس اجرایی افزود:” در برخورد با قضایا تدبیر دور اندیشی باید داشت و اگر لحظه‌یی غفلت صورت بگیرد بیراهه درانتظار ما خواهد بود”.
داکتر عبدالله پذیرفت که حکومت وحدت ملی در تطبیق کامل تعهدات خود ناکام بوده است. او به برگزاری انتخابات شفاف و به موقع شوراهای ولسوالی، پارلمانی و ریاست جمهوری تاکید کرده افزود:” باید همه دست به دست هم داده انتخابات شفاف را برگزار کنیم که مورد اعتماد مردم باشد”.
آقای عبدالله با اشاره به بحث کاندید شدن در انتخابات آینده، گفت: این را یک بحث مشروع میدانیم و باید به چیز‌هایی که به مردم وعده دادیم عمل کنیم، هر کس در چوکات قانون حق دارد کاندید کند و حق دارد رای بدهد”.
در همین حال، حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی که نیز در این مراسم، از حکومت خواست تا صدای منتقدان خود را بشنود.
آقای محقق با اشاره به درخواست‌های پی‌هم ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی مبنی بر آوردن اصلاحات در ساختار کمیسیون‌های انتخاباتی گفت که حکومت نباید در برابر این خواسته بی‌تفاوت باشد.
وی تصریح کرد که توصیه من به حکومت این است که حرف‌های ائتلاف‌ها و احزاب را بشنود، جابجا کردن یک نفر و دو نفر دردی را دوا نمی‌کند کمیسیون انتخابات باید به طور بنیادین صلاح شود”.
معاون ریاست اجرایی افزود:” کسانی که که در تقلب‌های گذشته انتخاباتی دست داشتند باید از کمیسیون‌ها برکنار شده و حکومت باید به در خواست‌های ائتلاف‌های ریشه‌دار پاسخ مثبت بگوید، در غیر این صورت انتخابات طوری خواهد بود که مورد قبول همه طرف‌ها قرار نخواهد گرفت”.
محقق هم‌چنان، از بی توجهی حکومت نسبت به امنیت منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل انتقاد کرد و گفت که این منطقه هر روز بین نیروهای امنیتی و تروریستان دست به دست می‌شود.
وی افزود:” در این روزها قشلاق میرزا اولنگ را طالب از داعش خریده و طالب در حال تخریب منطقه است حکومت باید ثابت کند که می‌تواند اوضاع را کنترول و مدیریت کند”.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.