یادواره‌های سربازان کشته شده آلمانی در افغانستان تخریب می‌شوند

- ۰۲ جدی ۱۳۹۱

قرار است بناهای یادبود سربازان کشته شده آلمانی در افغانستان با بازگشت نیروهای این کشور به خانه، تخریب شوند.
به نوشتۀ روزنامه ولت، با خروج ارتش آلمان از افغانستان، یادواره‌های ساخته شده برای سربازان کشته شده آلمانی نیز باید به جای دیگری منتقل شوند. اسقف‌های نظامی شهر «پتسدام» را به وزیر دفاع آلمان برای بنای یادواره‌های جدید توصیه کرده‌اند.
مارتین دوتس مان، اسقف اعظم پروتستان گفت: از نظر ما یادواره‌ها باید در همان جایی که سربازان برای عملیات از آنجا اعزام شدند به نمایش گذاشته شوند. شهر پتسدام، همان جایی است که از آنجا نیروهای آلمانی به ماموریت‌های نظامی فرستاده می‌شوند.
در این میان برلین هم که در همسایگی پتسدام است، مورد بحث قرار گرفته است. بنای «بندلربلاک» در برلین هم مکان مناسبی برای ایجاد یادواره است اما اسقف پروتستان موافق این مکان نیست و می‌گوید که این بنا مستقل است.
سه بنای یادبود در افغانستان برای سربازان آلمانی که طی ۱۱ سال گذشته کشته شده‌اند، وجود دارد.
ارتش آلمان برای سربازان کشته شده در جنگ یادبودهایی سنگی با لوح‌های فلزی حاوی نام و تاریخ کشته شدن آنها را ساخته است. در این یادبودها سربازان و یا کسانی که خود در افغانستان حضور داشتند یادگارهایی از دوستانشان مانند عکس‌ها و نامه‌ها را آنجا قرار داده‌اند.
این یادواره‌ها در کندز، بغلان و مزارشریف قرار دارند؛ اردوگاه‌هایی که در کندز و بغلان هستند تا سال آینده تعطیل می‌شوند.
اواسط ماه دسامبر وزیر دفاع آلمان خواستار تسریع در عقب نشینی برنامه‌ریزی شده از افغانستان شد و گفت: کاهش نیروهای مستقر در افغانستان از ابتدای سال ۲۰۱۳ به معنای تعطیلی اردوگاه قندوز است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.