کمیتۀ گزینش کارش را از سر گرفت

گزارشگر:یک شنبه 17 جدی 1396 - ۱۶ جدی ۱۳۹۶

کمیتۀ گزینش اعضای نهادهای انتخاباتی، کارش را روی انتخاب سه نفر از کسانی که درخواست عضویت در کمیسوین انتخابات را برای این کمیته فرستاده اند، آغاز کرد. اعضای ین کمیته می‌گوید که ۵۷ تن از افرادی که فورم درخواستی عضویت در کمیسیون انتخابات را دریافت کرده بودند، فورم‌های mandegar-3شان را پس از خانه پری دوباره به دارالانشای این کمیته سپرده اند.
میعادی که برای دریافت فورم ثبت نام عضویت در کمیسیون انتخابات تعیین شده بود به روز چهار شنبه پایان یافت و در فرصت تعیین شده در مجموع ۸۸ نفر این فورم را از کمیته گزینش دریافت کرده اند.
مسئولان این کمیته به روز شنبه در نشست خبری در کابل گفت که قرار است از میان افراد واجد شرایط ۳ تن پس از بررسی‌های این کمیته به ریاست جمهوری معرفی شود و رییس جمهوری یکی از آنها را به عنوان عضو جدیدی کمیسیون انتخابات معرفی کند.
اخیراً پس از برکناری نجیب‌الله احمدزی رییس پیشین کمیسیون انتخابات، رییس جمهور طی فرمانی خواهان آغاز به‌کار دوباره کمیته گزینش برای انتخاب شخص جایگزین بجای این عضو برکنار شده کمیسیون انتخابات شد.
گرچند که منتقدان این اقدام رییس جمهور را خلاف قانون انتخابات خواندند و تاکید داشتند که عضو جدید کمیسیون انتخابات باید از میان لیستی که قبلا از سوی کمیته گزینش تهیه شده بود انتخاب شود.
اکنون اعضای کمیته گزینش می‌گویند که آنان نیز ملاحظاتی حقوقی در این زمینه داشته اند اما به گفته آنان از آنجایی که ملاحظات در پروسه انتخابات بیشتر سیاسی است تا حقوقی حکومت موفق نشده است عضو کمبود کمیسیون را از فهرست از قبل تعیین شده انتخاب کنند.
به گفته اعضای این کمیته، این ملاحظات سبب ۴۰ روز تاخیر در گزینش عضو جدید کمیسیون انتخابات شده بود، کاری از دید این کمیته یک بن بست سیاسی بوده و با آغاز کار دوباره این کمیسیون شکسته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.