پاکستان بندر تورخم را بست سه کودک به دلیل سردی هوا جان دادند

- ۰۸ جدی ۱۳۹۱

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار می‌رساند که دولت پاکستان بندر تورخم را مسدود کرده است.
مقام‌های محلی در ننگرهار گفته اند که پولیس پاکستان به دلایل نامعلوم، روز گذشته بندر تورخم را به روی عبور و مرور مردم و وسایط نقلیه بسته است.
براساس اظهارات مقام‌های محلی ننگرهار، هزارها نفر در دو سوی مرز گیر مانده‌اند و صدها تیلر حامل کالاهای تجاری نیز متوقف شده‌اند.
ادریس مومند سخنگوی پولیس سرحدی در ولایت ننگرهار به رسانه‌ها گفته است که به دلیل مسدودشدن راه تورخم سه کودک بر اثر سردی هوا جان داده اند.
به گفتۀ آقای مومند، این کودکان به دلیل مریضی شدیدی که داشتند برای درمان به پاکستان انتقال داده می‌شدند که پس از مخالفت پولیس پاکستان و توقف طولانی در بندر تورخم، جان دادند.
او گفته که خانواده‌های این کودکان با پولیس پاکستان برای اجازه دادن به آن‌ها صحبت کرده‌اند، اما مرزبانان پاکستانی گفته اند که به آن‌ها از مرکز دستور صادر شده که مرز را مسدود سازند.
تاکنون دلیل اصلی این اقدام پاکستانی‌ها روشن نیست، اما مقام‌های محلی گفته‌اند که پاکستانی‌ها مدعی اند که با شهروندان این کشور
در کابل «برخورد بد» صورت گرفته است.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفت که این وزارت در حال بررسی این موضوع است و هنوز جزییاتی در این زمینه در دست نیست.
سفیر افغانستان در اسلام‌آباد نیز در مورد علت این تصمیم پاکستان ابراز بی اطلاعی کرده و گفته که فوراً در این مورد با مقامات پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد.
بندر تورخم یکی از مهمترین بنادر عبور و مرور مردم و واردات کالاهای تجاری از پاکستان به افغانستان است.
مواد غذایی، سوخت و لباس از میان کالاهای است که از این طریق وارد افغانستان می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.