وزارت دفاع: نیروهای دولتی اجازه دارند به حملات راکتی پاکستان پاسخ بالمثل دهند

گزارشگر:یک شنبه 27 حوت 1396 - ۲۶ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که به نیروهای سرحدی اجازه داده شده تا به هر حمله راکتی پاکستان پاسخ متقابل بدهند.
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در حالی این خبر را شب گذشته به رادیو آزادی گفت که مقام‌ها در ولایت کنر از حملات راکتی نیروهای پاکستانی بالای ولسوالی دانگام این ولایت خبر داده‌اند.
به گفته آقای وزیری، نیروهای دولتی نیاز به گرفتن دستور از وزارت دفاع ندارند بلکه برای‌شان اجازه داده شده تا به هر حمله راکتی‌یی که نیروهای پاکستانی بالای قلمرو افغانستان انجام می‌دهند، جواب بالمثل بدهند.
وی گفت: «از هر طرفی‌که بالای قوت‌های افغان فیر شود، به آن‌ها اجازه داده شده که پاسخ بالمثل بدهند، به هیچ نوع امر نیاز ندارند و باید به حملات پاسخ متقابل بدهند.»
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان هم‌چنان گفت که موضوع حملات راکتی پاکستان بر خاک افغانستان با سازمان ملل ‌متحد، امریکا و ناتو در میان گذاشته شده و دولت افغانستان نیز از اسلام‌آباد خواسته‌است تا جلو این حملات را بگیرد.
به گفته دولت وزیری، پاکستان در حال حاضر تحت فشار جامعه جهانی قرار دارد و ادامه حملات راکتی بالای خاک افغانستان ممکن فشارها بالای این کشور را افزایش دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.