نشست سـری سنـاتـوران با مسـوولان امنیتـی

گزارشگر:دو شنبه 6 حمل 1397 - ۰۵ حمل ۱۳۹۷

نشست مقام‌های امنیتی برای پاسخگویی به نگرانی‌های سناتورها در پیوند به افزایش نا امنی در کشور سری اعلام شد.
مجلس سنا در نشست روز یکشنبه (۵ حمل) خود، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع، ویس برمک وزیر داخله و صبور قانع معاون ریاست امنیت ملی را mandegar-3استجواب کرده بودند؛ اما این نشست به پیشنهاد مقام‌های امنیتی سری اعلام شد.
محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس سنا از بدتر شدن اوضاع امنیتی در سراسر کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که هم اکنون در ۲۷ ولایت کشور نا امنی‌های گسترده وجود دارد و مردم به شدت از این وضعیت در رنج هستند.
آقای الکوزی همچنین گفت که افزایش تلفات نیروهای امنیتی در جنگ با مخالفان مسلح دولت، عدم رسیدی امکانات لوجیستیکی و تدارکاتی به موقع به سربازان خط مقدم جنگ نیز نگرانی‌ها را افزایش داده است.
اعضای مجلس سنا خاطر نشان کردند که با این وضعیت حکومت افغانستان چگونه انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را برگزار خواهد کرد.
همچنین، سناتورها، عدم دقت در عملیات های ویژه توسط نیروهای امنیتی را مورد انتقاد قرار دادند و بیان داشتند که در برخی عملیات‌های ویژه و هوایی افراد ملکی آسیب دیده اند.
سناتورها همچنین از افزایش حملات انتحاری، انفجاری، اختطاف‌ها و ترورهای شخصیت‌های مطرح در شهرهای کشور به ویژه شهر کابل ابراز نگرانی کردند و مقام‌های امنیتی را در جلوگیری از حملات تروریستی به کوتاهی متهم کردند.
آنان از مقام‌های امنیتی پرسیدند که بررسی‌های حملات بر هوتل انترکانتیننتال و چهار راهی صدارت شهر کابل به کجا رسیده و چرا مردم در جریان آن قرار نگرفته اند.
مسوولان امنیتی گفتند که می‌خواهند سری با سناتوران در پیوند به اوضاع امنیتی صحبت کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.