با راکت‌باران شرق افغانستان پاکسـتان زیر تعـهداتش زد!

گزارشگر:چهارشنبه 22 حمل 1397 - ۲۱ حمل ۱۳۹۷

مقام‌های ولایتی کنر ادعا کرده اند که نظامیان پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته صدها راکت را بر دو ولسوالی سرحدی آن ولایت پرتاب کرده اند که در نتیجه یک ملکی کشته شده است.
mandegar-3به گفتۀ مقام‌های ولایتی کنر، از روز دوشنبه به این طرف، ۴۳۳ راکت از جانب پاکستان بر ولسوالی‌های سرکانو و دانگام پرتاب شده است.
غنی مصمم، سخنگوی والی کنر، به صدای امریکا گفت که سه راکت در ساحه سَپَری گنجگل ولسوالی سرکانو، پرتاب شده و یکی آن بر یک منزل مسکونی اصابت کرده که در نتیجه یک روستایی کشته شده است.
به گفتۀ وی، ۴۳۰ راکت دیگر بر مناطق سور کمر، زور برول و سایر ساحات ولسوالی دانگام اصابت کرده که خسارات جانی نداشته است.
فقیرمحمد، یک باشندۀ گنجگل دره ولسوالی سرکانو گفت، حملات راکتی از چند سال به این طرف بر این مناطق جریان دارد که گاه ناگاهی بر منازل مسکونی اصابت می‌کند.
به گفتۀ وی، مناطق کوهستانی به دلیل این راکت پراگنی‌ها از سکنه خالی شده و مردم مجبور به ترک منازل شان شده اند.
مقام‌های ولایت کنر گفته اند که در جریان چهار ماه گذشته تا ۳۰۰ خانواده از پنج ولسوالی به دلیل حملات راکتی پاکستان، آواره شده و به ساحات امن بیجا شده اند.
این حملات راکتی بر دو ولسوالی سرحدی کنر، پس از سفر روز جمعۀ شاهد خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان به کابل، انجام شده است.
سران افغانستان و پاکستان در پایان روز جمعه در کابل اعلان کردند که دو جانب روی هفت مسأله به توافق رسیده اند که توقف حملات راکتی و هوایی نیز شامل آن است.
در اعلامیۀ مشترک کابل – اسلام‌آباد گفته شده است که دو جانب موافقه کرده اند که هر کدام از تخطی‌های حریم فضایی و زمینی خودداری کنند.
پاکستان تا اکنون در خصوص ادعای مقام‌های افغانستان مبنی بر حملات راکتی بر کنر واکنش نشان نداده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.