رباینده‌گان علی سینا اعدام شدند

- ۲۸ ثور ۱۳۹۲

والی ولایت هرات اعلام کرد که رباینده‌گان علی سینا نوروزی کودک هشت سالۀ هراتی، روز گذشته در زندان ولایت هرات اعدام شدند.
داود شاه صبا، والی هرات به خبرنگاران گفت که حکم اعدام این دو نفر پس از تایید محکمۀ سه‌گانه و توشیح حامد کرزی رییس جمهور افغانستان، ساعت ۱۰ صبح در زندان هرات اجرا شد.
او در ادامه گفت: «امیدوارم این درس عبرت باشد برای کسانی که در فکر ربودن افراد هستند و یا کسانی را اکنون در بند خود دارند.»
این افراد در ماه جنوری سال جاری – حدود پنج ماه پیش – علی سینا نوروزی، فرزند هشت ساله یکی از بازرگانان ساکن هرات را، به منظور اخاذی و دریافت پول، ربودند و بعد او را به قتل رساندند. قتل این کودک هشت ساله واکنش خشم آلود مردم را در پی آورد که با برگزاری تظاهراتی، خواستار مجازات عاملان این اقدام شدند.
رییس جمهوری افغانستان روز سه‌شنبۀ گذشته حکم اعدام این دو تن به نام عبد السمیع و جلیل احمد را تایید کرد.
نصیراحمد نوروزی پدر علی سینا نیز بعد از اجرای حکم اعدام به خبرنگاران گفت:» امروز خوشحالم که عدالت به معنی واقعی آن بر قرار شد.»
او افزود: « از رییس جمهور، گروه کاری‌اش و تمام نهادهای قضایی و امنیتی افغانستان که حکم را اجرا کردند، تشکر می‌کنم.»
ربودن علی سینا و قتل او، در رسانه‎ها و محافل گوناگون در افغانستان بازتاب گسترده‎یی داشت. در آن زمان آقای کرزی در پاسخ به اعتراض های گسترده در این مورد، از دادگاه خواست که پرونده قتل او را به صورت جدی پیگیری کند.
آدم ربایی در هرات برای سرمایه‌گذاران مشکلاتی جدی را به وجود آورده و این موضوع بارها اعتراض آنها و کسبه کاران این شهر را برانگیخته است.
در آخرین مورد، مقام‌های محلی در این ولایت از بازداشت یک گروه هفت نفری آدم‎ ربا خبر دادند. به گفته آن‌ها، این گروه یک نفر را کشته و یک تن دیگر را ربوده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.